Gå til innhold

Dell kabinett bytte! HJELP! :P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell har egne hovedkort (dell som har produsert) som bare passer i Dell kabinetter, derfor må du kjøpe et Kabinett av Dell.

Jævlig simpelt av dell å gjøre det slik

Du finner kanskje noe bra på Dell.no

Lenke til kommentar
Dell har egne hovedkort (dell som har produsert) som bare passer i Dell kabinetter, derfor må du kjøpe et  Kabinett av Dell.

Jævlig simpelt av dell å gjøre det slik

Du finner kanskje noe bra på Dell.no

6125597[/snapback]

Er vel noe all'a' B-ATX elsn ;) så da kan du kjøpe et B-ATX kabinett men da må du sikkert modde litt for å få det til å passe da.

Lenke til kommentar

Her var det jeggu mye tøv.

Jeg har selv hatt 2 Dell'er som jeg har montert om i forskjellige kabinett.. Den siste var en 4440 ellerhvadennåhet inn i et CM stacker kabinett. Dell bruker vanlig standard på hovedkorta sine det jeg har erfart. Det kan jo selvfølgelig være at det har endret seg de siste årene, men jeg forstår ikke hvorfor Dell skulle finne opp hjulet på nytt når det gjelder formfaktor på hovedkort..

Dell har vanligvis en egen buss for frontpanel (power, usb, hodetelefon o.l) denne kan være noe tricky å lage til. Sjekk det før du tar steget videre.

Også bruker de ikke phillips skruer på hovedkortet. De bruker små karosseribolter som tilfeldigvis passer inn i en vanlig bitsholder. Det betyr om du bruker drill med bits kan du la være å sette bits i og bruke drillen rett på boltene.. :D

Ta å skru opp kabinettet ditt og kikk litt rundt og se hvordan tilkoblingene er før du begynner å lete etter et nytt. Jeg ville ikke bekymre meg for hvordan man skal få hovedkortet fast i kabinettet. Vanligvis er det nok av høl man kan sette spacers i og skru fast. I verste tilfelle kan man borre hull selv til spacere.

Kjør på!

FHJ

Lenke til kommentar
hovedkortet i min dell passer nok i andre kabinett,men det følger ikke standarer, mangler kortplasser og litt snåle plaseringer. det er en 8400 (vinter 04 modell)

6196170[/snapback]

Nå finnes det hovedkort med både 2, 3 og 6 pci sloter uten at de er slik at de ikke følger noen standard.

Uansett om det er ikke standard dette hovedkortet ditt, så går det ann å dra frem drillen og borre høl og skru spacere inni disse slik at det passer på det kabinettet du måtte ønske..

Et minimum av modding må man da klare ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...