Rampelyset Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Tenkte å fremkalle noen bilder på Fotolabo da de har bra pris på fremkalling nå, ser de har fått god tilbakemelding på test på Dinside. Men ble veldig usikker på om jeg skal velge matt eller blank fremkalling? Er det noen som kunne forklart meg forskjellen, evt. noen eksempelbilder på matt og blank...? Evt. hva mener du ser best ut? Men ser samtidig at Japanfoto har ekstremt rimelig fremkalling nå, 49 øre pr bilde. Men de skårer ikke så høyt på din sides test. Er det kanskje like greit å velge Japanfoto pga. prisen`? Endret 18. mai 2006 av Redman100 Lenke til kommentar
Mentos Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg har brukt Japan Photo til fremkalling av digitale bilder i flere måneder før Elkjøp kom med sitt tilbud om kopiering av bilder (o,50 øre pr. bilde) og var ganske fornøyd med begge butikker. Begge to bruker dansk firma til kopiering men Elkjøp er ganske treg mhp levering av ferdig produkt (jeg bor i Tromsø og det tok ca 3 uker før jeg fikk min bestilling). Kvalitetesmessig har bildene bra kvalitet, men du får sikkert mye bedre kvalitet hvis du leverer bilder til FotoKnudsen eller EliteFoto. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Tenkte å fremkalle noen bilder på Fotolabo da de har bra pris på fremkalling nå, ser de har fått god tilbakemelding på test på Dinside. Men ble veldig usikker på om jeg skal velge matt eller blank fremkalling? Er det noen som kunne forklart meg forskjellen, evt. noen eksempelbilder på matt og blank...? Evt. hva mener du ser best ut? Men ser samtidig at Japanfoto har ekstremt rimelig fremkalling nå, 49 øre pr bilde. Men de skårer ikke så høyt på din sides test. Er det kanskje like greit å velge Japanfoto pga. prisen`? 6125333[/snapback] Det kommer litt an på hva du selv ønsker. Matte bilder er nettopp det: Matte. Jeg synes de er enklere å skanne, og ser litt mer "naturlig" ut. Blanke bilder er de du sannsynligvis har fotoalbum fulle av: Greit å ha når du skal ha bildene i album, men jeg er ikke tilhenger av gjenskinnet som jeg får fra slike bilder. 9 av 10 tanter velger blanke bilder, men jeg liker matte bilder bedre Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 En stor fordel, da spesielt for folk med barn som liker å pelle på bildene, er at på matte bilder så syntes fingermerker og slikt mye mindre enn det de gjør på blankt papir. Ellers så skal fargene være omtrent like så sant det er snakk om samme papirtype bare med forskjellig overflate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå