yvonner Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hei! Jeg skal en tur til antarktis nå til jul og trenger et zoom objektiv som jeg kan bruke til å ta bilde av dyr av. For tiden har jeg objektivet sigma 70-300 mm DG APO. Jeg syns at det er vanskelig å ta skarpe bilde med dette objektivet uten stativ - det er derfor jeg har bestillt det nye canon 70-300 IS (ikke DO) med bildestabilistator (jeg er nemlig litt usikker på om jeg alltid kan ha med stativ på turen). Jeg har hørt mye bra om dette, men er det noen som konkret har erfaringer med hvilket av de to som er skarpere/finere farger? Eller finnes det alternativer som er enda bedre i samme prisklasse som canon 70-300 (ca. 5000.-)? Yvonne Lenke til kommentar
engekri Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 De fleste er bedre enn den sigmaen etter mine erfaringer. At du sliten med å få bildene skarpe forstår jeg godt... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 De fleste er bedre enn den sigmaen etter mine erfaringer. At du sliten med å få bildene skarpe forstår jeg godt... 6125861[/snapback] Trådstarter refererer til APO-versjonen, som nok er ganske ulik den du har brukt. Når det er sagt, så er det få 70-300 som er skarpe i tele-enden. Jeg kjenner imidlertid ikke Canonen, så det kan jo godt være den er et untak. Sigmaen er ikke et untak. Dårlige farger, dårlig kontrast og dårlig skarphet - også APOen - i den lange enden. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Vet jo at det er forskjell på APO og ikke da.. hallo, jeg er ikke dum heller da Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Canon sitt objektiv er veldig bra til å ha IS i den prisklassen, men svært mange som har kjøpt det har merket uskarpe bilder når linsen brukes i portrettformat. Se denne tråden, eller sjekk forumet på dpreview. Canon skal visst være i gang med å fikse problemet, håper de får gjort det snart, da jeg har lyst på dette objektivet selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå