prøvekanin Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Heisann! Sitter med et ASRock 939SLI32-eSATA2 HK, Athlon 64 3200+ & TwinMOS PC3200 (2x 512mb). Biosen dette HK-et bruker er fra American Megatrends (vers. 1.20 (nyeste)). Er et par ting jeg lurer på; Jeg har problemer med å finne ut hvilke minne-timere som er hva i bios Cas-latency er grei nok, men de andre heter følgende: TRAS TRP TRCD TRRD TRC Noen som vet hvilken av disse som er RAS Precharge, RAS to CAS, osv..? Angående cpu'en, lar ikke biosen meg øke v-Core mer enn 1.450v; Må det voltmodding til her? softmodding, eller må det lodding/maling til? Evt guide? Takker på forhånd! PS: Er ikke akkurat veteran på dette feltet, så setter pris på om du er litt ekstra tydelig . Edit: Skriveleif kom innom på kaffe og kaker. Endret 18. mai 2006 av prøvekanin Lenke til kommentar
prøvekanin Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Hmm.... Anyone? Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Angående cpu'en, lar ikke biosen meg øke v-Core mer enn 1.450v; Må det voltmodding til her? softmodding, eller må det lodding/maling til? Evt guide? Kanskje det finnes noen programmer for voltjustering i Windows, men det er mye mulig at du må modde ja. Men man kan jo komme et stykke med 1.45v da TRAS = Active-to-Precharge. Som regel det siste tallet i minnets rating, som f.eks i 2-2-2-5 TRP = Row Precharge TRCD = RAS-to-CAS TRRD = RAS-to-RAS, eller "hvileperioden" mellom aktiveringer av to forskjellige banker. Kan være 2 i de fleste tilfeller. TRC = Row Cycle time. Kan settes til tRAS + tRP Kan utdype hvis ønskelig Lenke til kommentar
prøvekanin Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Takker for svar, det burde holde . Får se nærmere på det med voltjustering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå