Gå til innhold

Benq dw1650 og nero dvd-speed utrolig tregt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde en benq 1620 og har nå fått meg en 1650 og skulle teste kvaliteten på en brent plate med nero cd-dvd speed og den har nå jobbet i 10 min med å lese plata og har fortsatt ikke kommet mer enn 14% på vei. Den jobber på ca 0.7 x selv om jeg har satt den til maks, prøvde også å sette den til å jobbe på 8x uten mere hell. Min 1620 testet plata på noen få min. tror det tok ca 4 min, så noe er alvorlig galt.....

X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg hadde en benq 1620 og har nå fått meg en 1650 og skulle teste kvaliteten på en brent plate med nero cd-dvd speed og den har nå jobbet i 10 min med å lese plata og har fortsatt ikke kommet  mer enn 14% på vei. Den jobber på ca 0.7 x selv om jeg har satt den til maks, prøvde også å sette den til å jobbe på 8x uten mere hell. Min 1620 testet plata på noen få min. tror det tok ca 4 min, så noe er alvorlig galt.....

X.

6124980[/snapback]

Hvis du har begge brennerene i kabinettet er det mulig du må koble ut den gamle.

Det måtte jeg.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har bare den nye da den gamle benq brenneren gikk i stykker, så jeg har en vanlig dvd-rom som slave og benq som master, identisk oppsett som det gamle bare med den nye benq brenneren..... Har ikke oppgradert firmware da jeg fikk brenneren for bare 1 uke siden, så vet ikke om det evt hjelper dersom det finnes en nyere versjon.

Lenke til kommentar
Nei, jeg har bare den nye da den gamle benq brenneren gikk i stykker, så jeg har en vanlig dvd-rom som slave og benq som master, identisk oppsett som det gamle bare med den nye benq brenneren..... Har ikke oppgradert firmware da jeg fikk brenneren for bare 1 uke siden, så vet ikke om det evt hjelper dersom det finnes en nyere versjon.

6125194[/snapback]

Hmm.. merkelig..

Lukter kanskje litt driverproblemer.

Av og til så må man formatere og installere OS igjen, men det er siste utvei..

Lenke til kommentar
Vel problemet løste seg ganske enkelt ved at jeg lastet ned aller siste versjon av nero cd-dvd speed :) Hadde en litt gammel 3.x versjon og siste er 4.51.1 så nå fungerer alt som det skal.

6125235[/snapback]

Ah, ikke verre altså :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...