Gå til innhold

Salg av IBM Thinkpad over nettet

Anbefalte innlegg

Jeg la ut min gamle IBM Thinkpad på nettet for å se om det var noen som ville kjøpe den. Idag tidlig fikk jeg en mail ifra en i nigeria som ville gi 650 Euro for den, (ca 5000 norske kroner)

Det første jeg tenkte på var kanskje om dette var lureri eller noe sånn. Men er det andre her som har vært i samme situasjon? Solgt sånne ting over nettet, eller fått den type mail?

Dear seller,

I'm interested to make an offer for your Item on YOUR SITE .What is the present condition and how much do you want to sell it last! ?I'm buying it urgently for my Son Birthday.I am ready to pay for the item immediately with an offer of Euro 650.00.I will be making payment via (MONEY GRAM CASH PAYMENT DELIVERY) since paypal is not worldwide .Do provide your info for

immediate payment:

Your Full...

Email...

Name...

Address...

City...

State...

Country...

Zip Code...

Tel Number...

alongside your response. I want you to get back to me if this offer is okay with you.while you also provide me the cost of the shipment through (UPS 2-3)to my son address NO 57 DARLINGTON STREET MOKOLA IBADAN OYO STATE 23402 NIGERI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm;

1) Forespeilet økonomisk gevinst? Check.

2) Infløkt prosess for å få pengene? Check.

3) Send ham personlig informasjon? Check.

Hvis dette er en ærlig forespørsel, er jeg keiseren av Atlantis. Rett i junk-mappa med den ;)

Lenke til kommentar
Hmm;

1) Forespeilet økonomisk gevinst? Check.

2) Infløkt prosess for å få pengene? Check.

3) Send ham personlig informasjon? Check.

Hvis dette er en ærlig forespørsel, er jeg keiseren av Atlantis. Rett i junk-mappa med den ;)

6125265[/snapback]

Da vil jeg være kongen i Sverige :D

Jeg skjønte det var noe med denne mailen, tror jeg har fått noe av det samma før. Derfor jeg stusset på det. Men hadde nok aldri gjort det uansett. Ville bare spørre :)

Lenke til kommentar

Dette er et svindelforsøk. Dette har vært utbredt på bilsalg før. Det som kommer til å skje er at de sender deg et beløp på sjekk som er veldig mye høyere enn prisen på maskinen. Så vil de be deg sende overskytende i retur. Når du prøver å cashe inn sjekken du får vil du oppdage at den er falsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...