isrihel Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Det står mellom Panasonic GS180 og GS300. GS300 har optisk stabilisator og koster ca 1500 mer. Er optisk stab. verdt disse 1500,- eller bør det holde med elektronisk stab. for "normal" bruk. Eller er det noen som har veldig god erfaring med optisk stab., vil jeg merke stor forskjell ? Endret 18. mai 2006 av isrihel Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Sitter å vurderer disse kameraene opp mot hverandre selv, så er spent på et "educated guess". Mulig det hadde lettere å få svar om du tok modellbetegnelsen på de to kamera i tittel på tråden Endret 18. mai 2006 av vembi Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Optisk er å foretrekke da denne teknologien fysisk beveger optikken for å kompensere for bevegelser. Elektronisk kan sette ned bildekvaliteten da denne bruker pixler for å stabilisere. GS-180 mangler også Leica optikk, noe GS-280 og GS-300 har. For øvrig er eneste forskjellen mellom de to sistnevnte, at GS-300 har dv-inn. GS-280 og GS-180 har kun dv-ut. Endret 18. mai 2006 av Afseth Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Beklager at jeg "kaprer" tråden, men lurer på om du Afseth har noe synspunkt på om prisforskjellen mellom 180 og 300 er verdt det i forhold til kvalitet. Regner med å kjøpe nytt kamera videokamera igjen om 2 år maks. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Synes GS-300 er verdt prisforskjellen, da jeg er ganske avhengig av dv-inn. At det er Leica optikk, optisk bildestabilisator og fysisk større bildesensorer (tror jeg), noe som fører til bedre egenskaper i dårlig lys, er også gode poenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå