Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er det jumper på sata disker?


Anbefalte innlegg

Kjøpte en pc som ikke virker slik den skal!

Merket under innstallereingen at noe var galt. Etter innstalleringen når xp logoen kommer med den der streken som går over skjermen noen ganger. Denne holdt på i 5 min, restartet ca 5 ganger før jeg kom inn i selve windows. La inn Nvidia driverene, etter dette har jeg ikke klart å botet opp til windows. Har prøvd å legge inn xp flere ganger etter dette, men det stopper når det kommer til "examening disks" rett før en kommer til partisjonerings biten i xp. prøvd "the ultimate boot disk" men får ikke engang formatert disken, da den ikke klarer dette sier mld.

 

Ps, sata 2 er vel bakoverkompatibel med sata 1?

Fae..... blir så jæv... forbannnet når slikt skjer rett før en helligdag :roll:

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg, angrerettloven. Send pcen tilbake med kvitering og krev enten at varen blir repparert, at du får en tilsvarende eller at du får igjen pengene.

 

Tror at SATA2 er kompetabel. Men er ikke heeelt sikker. Men uansett har du fått en defekt vare. Send den tilbake.

 

mvh

Ole

Lenke til kommentar
SATA-300(SATA2) er bakoverkompatibelt ja. Om du har en SATA-300(SATA2) harddisk, og et hovedkort som kun har SATA-150(SATA) er ikke dette noe problem! ;)

6124496[/snapback]

 

Testet hd i den andre maskinen nå, da ville ikke maskinen boote engang :no: er nå helt sikker på at det er denne som er defekt.

Lenke til kommentar

Mener å ha hørt om flere som har problemer med SATA 300 (SATA-2) disk på eldre kontrollere. Det hjelper så sette en jumper på disken så den jobber som en SATA 150 disk.

However, some systems that do not support SATA speed autonegotiation may require that the drive's speed be manually limited to 150 MB/s with the use of a jumper for a 300 MB/s drive.

http://en.wikipedia.org/wiki/SATA

Lenke til kommentar
Mener å ha hørt om flere som har problemer med SATA 300 (SATA-2) disk på eldre kontrollere. Det hjelper så sette en jumper på disken så den jobber som en SATA 150 disk.
However, some systems that do not support SATA speed autonegotiation may require that the drive's speed be manually limited to 150 MB/s with the use of a jumper for a 300 MB/s drive.

http://en.wikipedia.org/wiki/SATA

6125076[/snapback]

Er det jumpere på en sata disk?

Lenke til kommentar
Mener å ha hørt om flere som har problemer med SATA 300 (SATA-2) disk på eldre kontrollere. Det hjelper så sette en jumper på disken så den jobber som en SATA 150 disk.
However, some systems that do not support SATA speed autonegotiation may require that the drive's speed be manually limited to 150 MB/s with the use of a jumper for a 300 MB/s drive.

http://en.wikipedia.org/wiki/SATA

6125076[/snapback]

Er det jumpere på en sata disk?

6125552[/snapback]

Ja til dette formålet.

Det de ikke har er master/slave jumpere.

Lenke til kommentar

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

6125668[/snapback]

Sorry, trodde den var grei nok...

 

Ser at det er jumper på disse også, samt at man noen ganger må bruke disse for å tvinge disken til å kjøre 150 speed, på denne flashguiden ser man dette tydlig.

 

Skal teste når jeg kommer hjem, hvis dette er tilfelle er nok ikke siste posten om dette ;)

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...