Gå til innhold

CSS: .link:active - Mister active

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har laget et nettsted som henter menyvalgene og innhold på nettstedet fra en MySQL-base med PHP. Dvs at menyvalgene blir listet ut via en for-løkke.

Hva som vises på siden er avhengig av hva HTTP_GET_VARS er (F.eks. Kontakt, Startside osv)

I det jeg klikker på ett av menyvalgene så bytter den bakgrunnsfarge - men da blir jo selffølgelig siden lastet på nytt for å hente det som da skal vises via basen, og den linken er ikke active lengre. Dette gnager meg litt. Jeg vil gjerne at den skal beholde active-fargen. Noen smart måte å fikse dette på via CSS? Evt annen løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo se på dette.

CSS

a:active { color: red; }

HTML

<a href="#">Link</a>

Andre CSS-muligheter:

a { }
a:visited { }
a:hover { }

Ser at det nok ikke er dette du mente, men nå har jeg skrivet det, så lar det ligge her. Active her er hva som skjer når du trykker på linken (eller holde nede museknappen på den).

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Takk for informasjonen. Jeg er kjent med det der ja - og var ikke akkurat det jeg mente. Lurte bare på om det fantes ett eller annen smart via CSS.

Men jeg fikset det bare på en annen måte via PHP. Hvis http_get_var er lik hva som listes ut fra database, så settes en annen class på linken, og vips. Slik som Garreth skrev. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...