Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikkeksamen 10. klasse; hvordan forberede?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg fikk nettop vite at jeg kom opp i Matte til eksamen. Jeg kan pensum ganske godt, men vet ikke helt hva jeg skal bruke de neste dagene til. Hvordan bør jeg forberede meg til en skriftlig matte-eksamen?

på forhånd takk, Edds

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har "huller" i pensum du trenger å fylle ut er det nok best anvendt tid å regne masse oppgaver. Få gjerne tak i noen gamle eksamenssett; hvis du ikke finner dette på nettet kan læreren din sikkert hjelpe deg med å få tak i noen. Regn, regn, regn og regn. På den måten blir kommer hodet ditt inn i "løse matteoppgave-modus" før eksamen. Siste dag før eksamen bør du gi deg tidlig, slapp av siste kveld, men dropp å gå ut med venner, se på film etc. Sett deg ned og hør på musikk, spis en god middag, gå tur med bikja, ta et langt bad, etc. Gjør ting som er avkoblende men ikke altfor oppmerksomhetskrevende. Legg deg tidlig og si til deg selv: "Nå har jeg gjort alt jeg kan for å forberede meg, jeg har ingenting å frykte i morgen."

Lenke til kommentar

.. en ting jeg glemte å nevne - og det burde du kunne spørre læreren din om - er pensumet endret? Det inkluderer nye/foreldete emner og evt ny vekting av pensum.

Det er kjedelig å ha regnet masse på laplace transformasjoner når de er byttet ut med fouriertransformasjoner :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...