satanjapan Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hva er symtomer på at clutchen er slitt? synes bilen min ikke drar like bra lengre og klarer ikke spinne med den så godt som før. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 En slitt clutch merkes ofte med at bilen kan stå i 1 gir med bremsen inne uten at motoren kvæles helt. Noen biler som har vaier mot clutchen kan det at den begynner å ta langt ute være et tegn. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hva er symtomer på at clutchen er slitt? synes bilen min ikke drar like bra lengre og klarer ikke spinne med den så godt som før. 6124375[/snapback] Jeg hadde en 99' Celica ST tidligere, og denne var tross alt sin svake 1.8 liter null problemer med å spinne på forhjulene når clutchen var i orden. Dette var helt umulig når clutchen min var slitt. Neppe en teknisk god forklaring eller en anbefalt måte å finne ut om clutchen er slitt på, men du kan nok sikkert ha rett i at clutchen er slitt. Det kostet meg 1000,- nok å få ny clutch og bytte av denne på Toyota her i Kristiansund. Hør litt rundt og se hvem som kan gi deg det beste tilbudet. Uansett så burde du kanskje kjøpe clutchen på forhånd, og levere denne til de som skal bytte. Så får du den clutchen du vil ha. Istedenfor at de bestiller opp en original en til deg. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) før kunne jeg kjøre i 20-30 km/t å sette den i første og spinne så det la hvit røyk langt bak bilen og skikkelig god lukt:P. men går ikke lengre nå. så derfor trur jeg clutchen er slitt, er kanskje det som er årsaken til det å da:P har en 88 modell calica 2.0 med ca 160 hk. hvor mye koster det for en ny clutch til denne? Endret 18. mai 2006 av Dennis87 Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Et enkelt knep er å stå stille, sette bilen i andre gir, og se om du får til å ta løs jevnt. Om det ikke går er clutchen slitt. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Drar bilen din i 4 gir når du starter på en flat vei er det nok påtide å utbrede problemet ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå