Gå til innhold

Xbox360 og PS3 kopierer Wii-kontrolleren


Anbefalte innlegg

Er ikke dette egentlig Atari sin kontroller?!

En ting til, nå synes jeg det bør bli slutt på PS3 vs 360 tråder. La oss vente med det til november...

6126942[/snapback]

Hva er Ataris kontroller? Wii- eller PS3-kontrolleren, eller det nye GestureTek snakker om? Og er det noe denne tråden ikke handler om, så er det PS3 vs. 360. Det blir vel mer Wii vs. PS3 og 360.

 

Og til Kay, de lyger og overdriver hele gjengen, akkurat som andre forretningsfolk og politikere, og da blir det alltids litt ekstra morsomt når de går på en smell :) Sist ute var Sony med sin E3-konferanse, men det blir sikkert noen andre neste gang :)

6127354[/snapback]

Jo, denne teknolgien PS3 og Wii bruker på kontrollrene ble utviklet av atari et sted på det senere 90-tallet. Da snakker jeg om bevegelssensorene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mener å ha lest på en joystiq sak at gesturetek(?) brukte to kameraer? Mulig jeg husker feil

6132584[/snapback]

Så en video av dette. Da de viste hva kameraene KUNNE brukes til.

Da satt en kar å styrte en XBOX 360 med et interface alà Minority Report.

Om dette vil bli tilgjengelig er heller uklart.

6133917[/snapback]

 

men var det brukt to kameraer? Om man klarer det vi har sett på video nå med ETT kamera, er jo det genialt, men om man må bruke to er det vel heller lite trolig at det kommer til å slå an. Men selv om microsoft bare legger seg på eyetoy nivå er jo det et skritt i riktig retning, blir mye morro partyspill ut av det.

Lenke til kommentar

Dette viser tydelig at både Sony og Microsoft er redde for Nintendo, og det som skjer er akkuratt det Nintendo ville at skulle sje; en revolusjon innen spillbransjen!

 

Selv tror jeg at Nintendo vil gjøre det best, siden M$ og Sony kun har de forsjellige teknologiene som en gimmick, imens Wii vil ha det som hovedmåten å spille spill på, og dermed vil de aller fleste utviklerene bruke det i spillene til Wii.

Lenke til kommentar
Hvis dette blir implementert på en skikkelig måte og viser seg å være fakta, ser det ut som om lufta gikk ut av Wii-ballongen ganske kjapt.

Det er vel å overdrive en smule. Wii kommer med en slik kontroller "innebygget". Denne teknologien som vises fram her vil være et tillegg man antakelig må betale ekstra for. Dessuten kan det gjøres tilgjengelig for Wii også, hvis det skulle være ønsker om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...