groenlid Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Har et galleri script med en liten feil i. Under er den ene delen av scriptet mitt, den som lister opp de forskjellige under-galleriene. Men når jeg kjører scriptet får jeg to ekstra mapper. En som heter "." og en som heter "..". Har prøvd å skiftet $galleri til en annen mappe for å se om det var noen skulte filer men er ganske sikker på at det er noe i scriptet som er feil. Hadde vært kjempefint hvis noen vet hva som er feil. <?php //Inneholder listmapper, listmappe og listbilder //Variablene $galleri = "./data/galleri/galleri/"; //Hvor galleriene ligger $thumb = "./data/galleri/thumb/"; //Hvor galleriene med thumbnailene ligger $mappe_bilde = "./data/galleri/info/"; // Hvor alle info filene om galleriet ligger //Kjører først funksjonen listmappe if ( $_GET['mappe'] == "" && $_GET['bilde'] == "") { listMappe($galleri); } //Så skriver vi funksjon listMappe function listMappe($galleri) { if ($galleri = opendir($galleri)) { print "<div id=content>". "<div id=news_header>". "Galleri". "</div>". "</div>". "<br>". "<div id=content>"; while ($insiden = readdir($galleri)) { //Leser alle mappene print "<a href=?show=galleri&mappe=$insiden>$insiden</a><br>"; // printer ut galleriene } print "</div>"; closedir($galleri); } } ?> galleri.php Endret 18. mai 2006 av groenlid Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Mappe ".." betyr vell å gå en tilbake, og "." betyr oppdatere mappen? Iallefall er det slik i selve windows, og feilen i scriptet er kanskje at det ikke tar vekk disse mappene. Lenke til kommentar
groenlid Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 har tatt vekk ./ i variablene men de to ekstra mappene "finnes" ennå .... NB: scriptet fungerer helt fint utenom at jeg får to ekstra mapper som egentlig ikke er der Lenke til kommentar
groenlid Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 ingen som finner ut av det? Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 ingen som finner ut av det? 6124495[/snapback] Nå burde ikke jeg forsøke dette ettersom det garantert blir feil men svaret har du ovenfor. I en listing av et directory får du alltid med . og .. som beskrevet ovenfor. Disse må du fjerne og det kan garantert gjøres mer ellegant enn dette men noe slikt bør fungere: while ($insiden = readdir($galleri)) { //printer alle mappene untatt . og .. if ($Insiden <> "." and $insiden <> ".." ) { print "<a href=?show=galleri&mappe=$insiden>$insiden</a><br>"; // printer ut galleriene } } Lenke til kommentar
groenlid Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 kjempeflott... det virket. takk babelfisken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå