Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

forskjellige grafikkfeil på ny pc

Anbefalte innlegg

ok jeg har et lite problem her...

har lest gjennom forumet men har ikke funnet noen som er som dette, bare nesten :(

grafikkfeilene er kun i spill, ingen på desktop. det er flere forskjellige ting som skjer. noen ganger kommer feilene etter 5 min andre ganger kan det ta opp til 30 min eller 1 time.

eks:

graffproblem9yf.th.jpg

annet eks:

graffproblem22qe.th.jpg

jeg har en en umodifisert PC med XFX GeForce 6800GT og abit KN8-ultra.

det er sansynligvis ikke noe med varme å gjøre, problemet har vært der siden den var ny, har bare blitt værre med tiden. viftene går som de skal og cpu og gpu er ikke for varme.

på forrhånd takk for replys :D

Endret av barin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ett xt kort selv av samme type, oc fungerer dårlig i x64 mot x32.

Gå inn på gpu temperatur via skjerminnstillinger og si hva som står der.

Bruk skjermkort drivere nyere enn 81.95.

Si hva slags drivere du har installert. Må ha maskinvare info som pizzafordi sier her. Kjør dxdiag og sjekk om du har problemer der. Prøv uten overklokk etc.

Lenke til kommentar

jeg har de nyeste driverene både til nForce og til gpu... og det er ikke overclocka...

gpu temperaturen ligger på ca 60 grader i desktop...

psu min er på 480W og er koblet til gpu..

PS: deg går bort i noen sekunder når jeg bruker alt tab ut av spillet, og det er ikke der hele tiden i spillet heller. ser ut som at det skjer oftere jo mer grafikk den har å jobbe med.

EDIT: når grafikkfeilen kommer er det ca 84 grader på gpu, men på den samme siden hvor varmen står er det en boks som sier at kritisk temperatur ikke er før 127 grader

glemte å si ja jeg har garanti.. den er bare ca 6 måneder gammel, er fra komplett.no, det er en sånn "månedens PC" som de bygger.

problemet har vært der siden den var ny, men det har gradvis blitt litt og litt dårligere

Endret av barin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...