another_visitor Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) har i dag ADSL fra Nextgentel & IP telefoni fra One Call, har da endt opp med 3 bokser til dette: - Netopia ADSL modem (NGT) - Linksys router (IP telefoni) - USR 8054 trådløs router Skulle gjerne klart meg med én boks til dette, så lurer spesielt på om det er noen som har testet noen trådløse bokser, som også har støtte for IP telefoni og vil fungere opp mot Nextgentel? Vet at NGT ikke vil gi support på andre enn sine egne bokser men det er ikke så viktig for meg sålenge det fungerer. Har foreløpig ikke behov for ADSL2+ men om boksen støtter det er det selvfølgelig en fordel, om prisen ikke blir for stiv. noen tips? EDIT: boksen må ha hvert fall én PHONE inngang til vanlig telefon, dvs til bruk av IP telefon (analog) EDIT1: subject Endret 24. mai 2006 av another_visitor Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg har desverre ikke tid til å komem med konkrete forslag (se når innlegeet ble postet, så skjønner du kanskje hvorfor), men å skaffe ne trådløs ruter som støtter ADSL (evt. ADSL2+) er ikke et problem. Derimot å få en som i tillegg støtter din spesifikke leverandør av IP-telefoni tror jeg vil bli nesten, om ikke helt umulig. Grunnen er at ip-telefoni ikke er en definert standard på samme måte som f.eks. ADSL, og derfor er det også forskjellig harddware løsninger hos hver tilbyder. Det gjør at det i de fleste tilfellene kun er tilbyderen selv som lager hardwaren som vil fungere sammen med tjenesten (og dette er så og si alltid i form av en stand-alone adapter, slik at det kan brukes uavhengig av ruteren). Nå kjenner jeg ikke til din spesifikke IP-telefon tilbder, men jeg vil tro at det samme gjelder der. Just FYI =) -Stigma Lenke til kommentar
kvase Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Thomson Speedtouch 585i som har det meste du trenger får det for kr 498,- kampanje https://www.nextgentel.com/kundesider/ Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 takker for tilbakemeldinger. Stigma, IP telefoni leverandøren min bruker Linksys hardware og denne har de garantert ikke laget selv Modellen heter RT31p2. Jeg blir helt klart nødt til å ta opp dette med begge leverandører så derfor trenger jeg noen forslag, om noen har testet noen ADSL/IP telefoni bokser mot NGT og kan anbefale så er dette en veldig god start. kvase, er du sikker på at denne har støtte for IP telefoni? Søkte litt på den og ser ikke ut som den har det, men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 . kvase, er du sikker på at denne har støtte for IP telefoni? Søkte litt på den og ser ikke ut som den har det, men er ikke helt sikker. 6124073[/snapback] fulgte med en splitter bare til min her så jeg skal ikke si det for sikkert. her er i vertfal all imformasjon om den å det er skrevet på svensk pdf. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 kopiert Hva slags telefon kan jeg bruke på NextPhone? Analoge telefoner (tone typen), med og uten display, vil fungere samt trådløse analoge telefoner (inkludert DECT). Dette vil i praksis si at alle analoge telefoner som virker i Telenors nett vil virke i vårt nett. http://www.nextgentel.no/privat/sos/nextphone.php Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Har ikke prøvd disse selv, men bruker billion routermodem for adsl2+ som er OK. http://www.billion.com/product/voip.htm Mere her: https://musimi.dk/index.php/wiki/p/Vejledni...20og%20adaptere Endret 18. mai 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 hørte med Komplett om Bilion boksene de hadde men de kunne ikke si noe sikkert om de ville ha støtte for SIP IP telefoni. Hva med denne boksen, den ser veldig bra ut: http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=914 Noen som har testa den mot Nextgentel? Har sendt de mail med spørsmål om de vil støtte den i nettet sitt men kan ta noen uker før jeg får svar.. Lenke til kommentar
Dreamlord Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Derimot å få en som i tillegg støtter din spesifikke leverandør av IP-telefoni tror jeg vil bli nesten, om ikke helt umulig. Grunnen er at ip-telefoni ikke er en definert standard på samme måte som f.eks. ADSL, og derfor er det også forskjellig harddware løsninger hos hver tilbyder. Det gjør at det i de fleste tilfellene kun er tilbyderen selv som lager hardwaren som vil fungere sammen med tjenesten (og dette er så og si alltid i form av en stand-alone adapter, slik at det kan brukes uavhengig av ruteren). 6124056[/snapback] Mulig jeg tar feil, men jeg tror det er en standard for ip-telefoni:SIP Adapterene tror jeg i mange tilfeller er like, eller kan være det. Det er oppsettet av dem som er forskjellig. Hvilke servere som brukes osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå