fompa Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 jeg driver for tiden og bygger meg ett kabinett, litt spessielt må jeg si da. det er en 17" CRT skjerm som jeg har tatt alt innholdet ut av. så skal jeg sette inn en pc der. HK skal henge oppi "taket" (se bilde) Strømforsyninga skal ligger (se bilde) CD/DVD rom skal jeg lage ett oppheng til, når man trykker på knappa (se bilde) så kommer de ut på siden, man ser de ikke før de kommer ut, skal skjære ut fra skjermen og lime på fronten av CD/DVD rom. HD veit jeg ikke enda, får se hvor det egner seg. i fronten skal jeg sette inn plexi som jeg skjærer til, så man kan se igjennom, så skal det værra 2 katode rør på 30 cm på innsiden av ramma, som lyser inn i kabinettet. så skal jeg sette ei 80/92 eller 120mm vifte helt bak i kassa, som blåser inn luft, så skal det værra ei vifte til som skal suge ut luft men veit ikke helt hvor jeg skal plassere den enda... ferdig lakkert i svart, ikke helt vellyket da... 2 knapper på plass, brukte dremmel. slik ser det ut bakfra forfra, som dere ser så sparkler jeg opp høla så de "forsvinner" Strømforsyning Strøm bak Sparkling av høl Ferdig sparkla, lakkert og startknapp på plass kom gjerne med ide'er og tips, ros & ris! nå blei bilda mogolide, så jeg legger ved en link til ett forum hvor du ken se dem i full størrelse... årdner det når jeg ikke sover. : forum Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Veldig god ide! Gleder meg til å se fedig resultat, men er ikke sort litt kjedelig farge? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Du kan gjøre mye mer ut av det, men regner med dette bare en en kjapp mod? Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Nice, men du skulle jo heller stappa inn en 17 flatskjem da.. Lenke til kommentar
fompa Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Veldig god ide! Gleder meg til å se fedig resultat, men er ikke sort litt kjedelig farge? 6123845[/snapback] veit ikke jeg, får se til slutt om den egner seg, skulle jeg kasnje brukt ei KNALL farge da eller? Du kan gjøre mye mer ut av det, men regner med dette bare en en kjapp mod? 6124726[/snapback] En kjapp mod, hva mener du med det? at det ikke er serlig "stress" og lage den eller? hva mener du jeg kan gjøre mere da? Nice, men du skulle jo heller stappa inn en 17 flatskjem da.. 6127400[/snapback] har tengt på det, ja. men jeg gidder ikke legge SÅ mye penger i det i første omgang, budsjette ligger på 4-6000 ferdig med alle deler og pc deler. får kasnje heller se hva jeg gidder og gjøre. jeg er ikke SÅ intresert i pc så jeg gidder ikke bruke masse penger på en pc som ikke skal brukes til så "store" ting. har bedre ting og bruke penger på, Lenke til kommentar
Radi Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Drit rå ide!! Har faktisk tenkt å gjøre det samme. Det hadde vært drit fett å sette inn en lcd-skjerm i fronten av skjerm-kabinettet. Og eventuelt lage en dør ut av fronten, slik at hvis du skulle "inn" i pcen å fikle, så funne du opne pcen/skjerm-kabinettet i frontet. Og da ser det også ut som en vanslig skjerm, Men hele pcen er inne skjerm! Det hadde vært sykt rått! Denne tråden skal jeg følge med videre på, og se hvordan går. Keep on the good work! edit: hehe..var flere som tenkte på å putte lcd-skjerm inne pcen. leste bare første innlegg, først jeg Endret 18. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Har tegninger fra et prosjekt jeg planla for et år siden eller noe. Putte pcen og 19" LCD inn i en 21" CRT. Fikk ikke tak i noen 21"ere, så prosjektet ble ikke noe av. Det er morsomt prosjekt! Lykke til! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Det med å lage PC av en CRT skjerm ed LCD i front er gjort allerede da. Husker ikke helt hvor dette skjedde, mulig jeg kan lete etter link snart;) Men liker det jeg ser så langt. Og Glisevask, du bare klager du Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Det med å lage PC av en CRT skjerm ed LCD i front er gjort allerede da. Husker ikke helt hvor dette skjedde, mulig jeg kan lete etter link snart;) Men liker det jeg ser så langt. Og Glisevask, du bare klager du 6129238[/snapback] Gamle iMac? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Klager ikke, bare liker å se noe spesielt, som jeg ikke har sett før og som gjør en mod spesiell! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 lage en gammel iMac om til akvarium er jo en klassiker. det er hvertfall fett. Lenke til kommentar
GaKKGaKk Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Gamle iMac? 6129722[/snapback] Pøh, den har jo CRT skjerm... Lenke til kommentar
ikkeibruken Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Skikkelig kul idè fompa Du må prøve å gjøre noe med skjerm kabinette så den ser skikkelig rå ut Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Gamle iMac? 6129722[/snapback] Pøh, den har jo CRT skjerm... 6134917[/snapback] Ja, men det må være godt gjort å få pressa HK og HDD inn i det som er igjen av plass! Jeg leste en gang om en slags LCD-versjon av iMac. Maskinen bygd inn i en LCD-skjerm. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Fett prosjekt, blir sikkert bra.. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Kommer det noe update snart eller? Gleder meg til å se hvordan dette blir :!: Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Tøft prosjekt! Tror dette blir bra jeg. Lenke til kommentar
reds Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Nice, men du skulle jo heller stappa inn en 17 flatskjem da.. 6127400[/snapback] Du tok ordene ut av munnen min. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Nice, men du skulle jo heller stappa inn en 17 flatskjem da.. 6127400[/snapback] Du tok ordene ut av munnen min. 6157755[/snapback] da er vi to Lenke til kommentar
fompa Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Skikkelig kul idè fompa Du må prøve å gjøre noe med skjerm kabinette så den ser skikkelig rå ut 6137854[/snapback] Noen tips? Tøft prosjekt! Tror dette blir bra jeg. 6157743[/snapback] SELFØLGELIG! er ikke så mye igjenn nå heller, trenger bare og kjøpe inn de siste PC delene (begynner med ingenting, så alt må kjøpes inn), så venter jeg svar på om jeg kansje er så heldig og får litt spons. skal ikke om så alt for lenge bestille DVD rom'en og montere den, det er vel det vanskligste med alt, får jeg må og lage ett egent stativ til den. den skal komme ut på siden. ellers er det bare HD, ram, DVD, plexi, UV-lys, kabler og alt stasj som mangler! Flere bilder her Endret 24. mai 2006 av fompa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå