356speedster Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 hei Har en gammel maskin som har tjent som fil-server med en AMD K6 450 Mhz og 128 MB Ram. Denne skal skiftes ut så jeg sitter å lurer på om jeg kan bruke den "gamle" til noe artig, teste ut Linux med Apache webserver, eller noe i den duren. Jeg lurer derfor på om det er noen her som husker tilbake til de "gode gamle dager" og har erfaring med hva som er mulig å få ut av denne CPU'n? Mener å ha lest et sted at K6 ikke har multiplier sperre? Alle tips mottat med takk :smile: Lenke til kommentar
Cool Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Den har ikke multilplier sperre. Jeg fikk min 400 opp i 450 med standard kjøling. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Den kjerna er ikke av den mest overklokkingsvillige. Rundt 50 mhz overklokk er vel det en kan regne med å klare. Dreiv å lekte litt med min gamle 350 og den var ikke så veldig samarbeidsvillig på mer enn 400. Selv om den hadde relativt bra med kjøling (taisol + black delta). Desverre klarte jeg å knekke cpu'n under ett forsøk på å få av heatspreader'n, så nå er den død og begravet. Lykke til i allefall! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Det stemmer at det ikke er multipliersperre. Det er bare å sette den litt raskere om du vil. Den er forresten en meget dårlig overklokker så du må si deg fornøyd om du klarer 500-520MHz. Spenningen kan godt justeres opp fra 2,2v til 2,4-2,5v med en standard kjøler. Innstillingene for FSB, multiplier og spenning finner du som regel i form av jumpere på hovedkortet. Jeg tror 4x125MHz er et godt valg for å få høyest mulig ytelse. PS. Det er sikkert en K6-2 eller K6-III du prater om. Ikke K6 siden de bare gikk til 300MHz. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Det er visst en AMD K6-3D 450 Mhz, som ifølge MBM5 kjører på hele 453 Mhz uten overklokking :smile: :smile: Har forresten satt inn større kjølevifte på CPU ! Lenke til kommentar
QTC Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Hehe begynner og bli noen år siden jeg hadde en sånn der :smile: Husker jeg fikk overklokka min 450 mhz til rundt 500 mhz. Men som noen andre sa i denne tråden så er ikke de cpu så veldig overklokkingsvennlig så jeg måtte gi meg på rundt 520-533 Mhz syntes jeg og huske. Lenke til kommentar
tusul Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 jeg har en nsten lik prossesor som han. en amd k6-2. jeg har ikke helt fått med meg hvor jeg stiller opp spenningen og multippiler`n. kan noen være så venlige å forklare meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå