danjohan Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Jeg driver nå med å fjerner rust på min ford sierra 89 mod. Har tatt av omtrent alt av deler og dritt, og pusset bort så mye av rusten jeg kan finne.. Men lurte på om noen her veit om noen triks da vettu.. ? Innen det å fjerne rust.. Hva skal jeg smøre på der jeg har slipt for rust/lakk, og det er bare metall? Jeg veit jeg må ha grunning og lakk.. Men der det har vært rust, er det vel best å kline på litt sånn "ruststopp" eller hva det heter. før jeg grunner? Må evnt. sparkle først også Skal prøve å legge ut noen bilder i mårra.. Hadde vært knall om noen ga tips På forhånd Takk Endret 17. mai 2006 av danjohan Lenke til kommentar
Patz Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Dette er vistnok veldig effektivt: http://www.chemical.no/kategori.asp?kat_id=246 Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Lurest å legge på rustbeskyttelse ja etter å ha slipt rusten. Har gjort det slik på bilen min så lakere etterpå. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Du bør kanskje bruke syregrunning forresten. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Å sandblåse rust er meget effektivt! Det er lurt å bruke tectyl eller tjære på boks for å hindre rust. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Å sandblåse rust er meget effektivt! Det er lurt å bruke tectyl eller tjære på boks for å hindre rust. 6130383[/snapback] Oki.. Men har hørt at hvis jeg skrur fra hverandre hele bilen, og sandblåser karosseriet, så blir det bare et helvete Hvor får jeg kjøpt tjære og tectyl på boks? Selger dem det på biltema? Har kjøpt zinkspray, rusbeskyttelsesmiddel og grunning.. Men skal kjøpe noe som heter "rusteter" på biltema.. http://www.biltema.no/products/product.asp...6&iItemId=83116 er det no bra? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 "Gamle" måten og billigste måte for å hindre rust er å bruke den gamle motoroljen for å smøre under. Du kan bruke sagkjedeolje som er en veldig seig olje, og virker. Såhar man Tectyl som kan virke som en felle, fordi når den blir gammel og sprekker så danner det seg mer rust under der. Altså gjør ting verre. Biltema sin anti rustmasse vet jeg ingenting om, har ikke prøvd det. Hammerrite kan du jo smøre under rett pårusten, da det omgjør rusta. Altså laget for å males direkte på rust. Ellers anbefales det å sandblåse, da holder du rusta borte litt lenger. Men i lengden er det nok best å sveise på nytt, friskt stål. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Vil tro at zinkspray ikke er den beste grunningen dersom du skal ha blank lakk oppå. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg har kjøpt omtrent alle bokser og spann som det står noe om rustfjerning på hos biltema.. Har også kjøpt en hau med lakk og andre dingebomser.. Legger ut noen bilder her.. Så dere kan se dritten selv, med egne øyne.. Må nok sveise en del.. Trukke detta er noe man kan fikse med stålsparkel og slikt. Btw, til han som skreiv at zinkspray kanskje ikke var no bra grunning.. Det hakke jeg peiling på.. Hehe.. Bare kjøpte det.. Har seff kjøpt grunning også Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 oi! det der var ille! Å sparkle det der kan du nesten bare glemme, anbefaler at du ringer litt rundt til forskjellige bilopphøggere og spør etter bakfanger til en Ford Sierra årsmod. X ..er du heldig, får du en bra bakfanger fra en bil med skader foran. Er ikke få Sierra på dynga heller. Tror det er penger å spare på dette og spesielt tid.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) oi! det der var ille! Å sparkle det der kan du nesten bare glemme, anbefaler at du ringer litt rundt til forskjellige bilopphøggere og spør etter bakfanger til en Ford Sierra årsmod. X ..er du heldig, får du en bra bakfanger fra en bil med skader foran. Er ikke få Sierra på dynga heller. Tror det er penger å spare på dette og spesielt tid.. 6138073[/snapback] Fangeren er av så du ser på karosseriet :!: Edit: her bør det nok sveises ja... Endret 20. mai 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Ja, her må det nok sveises.. Må bytte kanalene også.. Gjennom rusta en del.. Koster det mye å få sveisa a? Noen som veit? Klarer kanskje å få en kompis til å fixe det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå