Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er powerball helseskadelig?

asad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk høre fra en kompis at hvis man bruker powerball for mye kan kam få problemer med håndleddet. Stemmer dette?

Virker egentlig logisk nok..har innmari vondt etter 2 dagers bruk. Men er dette bevisst?

6123507[/snapback]

Man kan få slitasjeskader på ledd av så mangt. Det er helt sikkert ikke bra å bruke Powerball for ofte over lengre perioder.

Lenke til kommentar

Du kan vel bli skadet av alt, om du starter plutselig med X antall armhevinger pr. dag, ser jeg ikke bort fra at du blir skadet.

Tror nok du får en fin skade om du overdriver, er nok best med måte. (Får håpe på at det ikke er skadelig, for jeg tror jeg kommer til å bruke min bestilte en god del.)

Lenke til kommentar

Første dag jeg fikk min powerball, holdt jeg på hele dagen/kvelden så mye jeg orket. Dagen etter føltest det som om jeg hadde "tråkket over" med håndleddet, helt ødelagt. Ble en utfordring å holde oppe mobiltelefonen osv.

Men nå, etter etpar rekordforsøk pr dag, føler jeg meg sterkere og har ingen problemer. Tror dette er bra for kroppen, så lenge en ikke overdriver:)

Lenke til kommentar
Første dag jeg fikk min powerball, holdt jeg på hele dagen/kvelden så mye jeg orket. Dagen etter føltest det som om jeg hadde "tråkket over" med håndleddet, helt ødelagt. Ble en utfordring å holde oppe mobiltelefonen osv.

Men nå, etter etpar rekordforsøk pr dag, føler jeg meg sterkere og har ingen problemer. Tror dette er bra for kroppen, så lenge en ikke overdriver:)

6137273[/snapback]

smerten har gitt seg hos meg og. Nå venter jeg på at blemmene skal forsvinne så er jeg max i gang igjen. Rekken er på 11900 nå :D

Lenke til kommentar

Overdrivelse fører nok til skade om du gjør det over lengre tid.

Men om du ikke gjør det, er den bare fin, og takket være min Powerball, har jeg fått tilbake både muskler og blodsirkulasjon i armene mine(før "sov" de nesten hele vinteren), gode ting.

Anbefales på det sterkeste til alle som ikke rører på seg og bare holder seg foran data'n 24/7 ^^;

Edit: Jeg hadde en del vondt de første dagene, men det var pga at jeg var i så elendig form.

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Fenomentet kalles overtrening. Dette er typisk når en person igangsetter en grundig trening av et kroppsområde som ikke tiligere har vært i betydelig fysisk form, eller under trening. :)

Altså, siden du ikke trener håndleddet på en daglig basis, får man vondt av denne "overtreningen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...