Gå til innhold

Trenger tips: Ti4200 og tv ut.

tKila

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noe tips om hvordan konfigurere skjermkortet mitt for at det skal fungere tilfredsstillende. Jeg ser en del på DivX filmer på TVen, men knoter vær gang jeg skal se.

Nå har jeg to desktops, en på analog skjerm, og den andre på TV. Er ofte problematisk når jeg skal se full screen, da jeg må la "tv"-desktopen bli hoved desktopen hver gang.

Etter å ha oppdatert driversoftwaren er det mange innstillinger jeg ikke finner... ?

Er det noe mulighet for å ha kun en desktop, dvs en klone på tv-ut?

(Hadde dette på et gammelt ATI kort, det fungerte perfekt)

- Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TVTool ser veldig greit ut, men nå blir formatet på tven for stort. dvs når jeg kjører fullscreen på video ser jeg bare 2/3 av skjermbildet. Når jeg ikke kjører film ser man hele desktopen. Noen ide' hva jeg skal justere?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-06 20:07, skrev Kjellinge:

I tvtool:

Sett oppløsning til 800 x 600 og velg picture size til "desktop". Fyller da ut TV skjermen nesten perfekt.

Ellers anbefaler jeg å bruke s-video kabel, eventuelt med scart- overgang, fremfor kompositt. Får da bedre bilde.

Det hjalp ikke. Jeg ditcha hele TVtool og fant ut en funksjon som het: "Full Screen Video Mirroring Control" på Ti4200 menyen som sender ethvert video/film bilde til fullskjerm på tvn. Fungerte kongelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...