Gå til innhold

Bil i fart

Anbefalte innlegg

Heisann!

Første gang jeg prøver meg på denne typen bilder. Fikk en kompis til å kjøre min bil mens jeg stod i takluka å prøvde å ta bilder av kompisen vår som kjørte bak.

Desverre glemte jeg å sjekke ISO`n før jeg begynte så den stod på 1600. Men, i ettertid så innser jeg at det kanskje ikke gjorde noe ettersom at klokka var 23.30 og det var litt skjømt.

Pga. dårlige veiforhold holdt vi bare ca 60km/t så jeg burde nok brukt litt lengre lukkertid for å få en bedre fartsfølelse.

Ideelt så skulle jeg vært en del lavere og mere fra siden, men men... .

:)

post-92848-1147899189_thumb.jpg

post-92848-1147899222_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

likte vell det første bildet best, men syntes det kansje ble litt kjedelig. Mister en del av fartsfølelsen ved å ta bildene for fra. Tror jeg personlig ville ha tatt bildene fra siden av. Syntes og så det blir litt for mørkt, tror nok du hadde fått en del bedre resultat i dagslys,,,

Lenke til kommentar

hei jo-kris! Takk for reply:).

Jeg helt enig med deg ang. det med at man mister fartsfølelsen ved å ta bildet forfra, men det var liksom ikke så lett å få ha på sida pga. den smale veien.. får finne oss en bredere vei neste gang. Også enig med det med lyset.

Hvor langt ned kan jeg gå på lukkertida før det blir vanskelig å få bilen klar?. (med tanke på rystelser).

Disse bildene ble forøvrig tatt med 1/30s.

Lenke til kommentar

Det første biletet synest eg var svært livlig av seg, det var liksom bevegelse i biletet. Ellers et svært bra motiv - hadde du bytta ut bilen med ein ny og flott bil kunne det ha blitt brukt i ei reklame med god samvittighet ;)

Det andre bildet var litt kjedelig, der sto ting litt meir stille. Der er liksom ikkje noko interessant å feste blikket på...

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Heisann folkens!

Tusen takk for replys, veldig artig.

Arve, jeg er ganske så enig med deg. Bildet nr. 2 blir litt kjedeli pga. at det er tatt 100% forfra og man får derfor ikke noen fartsfølelse. Nå var ikke bilde nr. 1 så veldig mye mer fra siden da, men.. vell vell.

Bilen er forresten en Sierra Cosworth, en sånn typisk ungdomsbil med masse hester.. så jeg prøvde liksom å skape et sånn "råner" bilde, hehe:).

TKV tusen takk for hyggelig reply.

Skogli, er desverre ikke noen motorveier her i strøket... bor jo på en øde øy holdt jeg på å si, men det beste blir vell E6`n, er en del trafikk der så vi får kanskje gjøre et forsøk på natterstid, som i grunn ikke burde være noe problem siden det er lyst 24/7 her oppe nå.

Tåkelys er forresten lov å bruke:). Men de skal ikke brukes i kombinasjon med vanlige kjørelys. Tåkelys + parklys er godtatt i dagslys. På natterstid (på sommeren) bruker rånerene følgende regel: Er gatelysene tent er det ikke lov med tåkelys, er dem ikke tent er det det lov med tåkelys.. hehe:).

Vellvell

Lenke til kommentar

Legger ut en redigert versjon, har ikke så veldig avansert foto redigerings program, bruker Microsoft Picture IT, men syns egentlig det funker greit.

Selv så må jeg bare si at jeg ikke var helt heldig med blurringen, går veldig fram av bildet at det er redigert, men for no-visere så er det kanskje ikke så farlig.. :).

post-92848-1148662899_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Skogli, er desverre ikke noen motorveier her i strøket... bor jo på en øde øy holdt jeg på å si, men det beste blir vell E6`n, er en del trafikk der så vi får kanskje gjøre et forsøk på natterstid, som i grunn ikke burde være noe problem siden det er lyst 24/7 her oppe nå.

Tåkelys er forresten lov å bruke:). Men de skal ikke brukes i kombinasjon med vanlige kjørelys. Tåkelys + parklys er godtatt i dagslys. På natterstid (på sommeren) bruker rånerene følgende regel: Er gatelysene tent er det ikke lov med tåkelys,  er dem ikke tent er det det lov med tåkelys.. hehe:).

Vellvell

6184513[/snapback]

Ok. Var nesten slik jeg trudde og.

Tåkelys + Parkeringslys = Lov

Tåkelys + Fjernlys/Nærlys = Ulovlig

Tåkelys som nærlys = ?

Det er vel lov å ha på f.eks Pontiac Firebird, der lyset løftes opp av en luke?

_______

Jeg tar det ene bildet og ser hva jeg klarer å gjør i Photoshop, greit? :)

Du skal få det endelige resultatet.

Lenke til kommentar

:). Tåkelys er ikke godkjent som nærlys, legg merke til at det kun er lovlig å bruke tåkelys når det er lyst ut, når man ikke har behov for lys liksom. Men, tåkelys er godkjent som "kjørelys" så lenge det er lyst ute.

Lek deg litt med bildet ja, blir spennende;).

Lenke til kommentar
:). Tåkelys er ikke godkjent som nærlys, legg merke til at det kun er lovlig å bruke tåkelys når det er lyst ut, når man ikke har behov for lys liksom. Men, tåkelys er godkjent som "kjørelys" så lenge det er lyst ute.

Lek deg litt med bildet ja, blir spennende;).

6185957[/snapback]

Ok. Slik det er ja. :) Takk for informasjonen. ;)

Er ikke så god med Smudge, Blur og slike ting i Photoshop, men gav det et forsøk...

Lenke til kommentar

Heisann!:).

Etter å ha lest ditt siste innlegg skogli så må jeg si at jeg og syns det var tøft, virker som at photoshop muligjør dette med å skape en troverdig fartsfølelse, men jeg syns du hadde brukt litt mye sånn fartsfølelse effekt, ikke det at det ikke ser bra ut, men det blir så enkelt å se at det er jukset med. PS. ikke bli sint på meg da for at jeg kritiserer litt:).

Lenke til kommentar
Heisann!:).

Etter å ha lest ditt siste innlegg skogli så må jeg si at jeg og syns det var tøft, virker som at photoshop muligjør dette med å skape en troverdig fartsfølelse,  men jeg syns du hadde brukt litt mye sånn fartsfølelse effekt, ikke det at det ikke ser bra ut, men det blir så enkelt å se at det er jukset med. PS. ikke bli sint på meg da for at jeg kritiserer litt:).

6187678[/snapback]

Hehe. Jeg vet. Jeg tok litt for mye av i Photoshop. :)

Hvis jeg har tid i dag så skal jeg se hva jeg får gjort. :)

Neda, jeg blir ikke sint. Jeg elsker kommentarer på bildene mine, føler meg litt proffere da. ;)

Lenke til kommentar

OK fine greier:). Er photoshop brae greier?. Jeg må kanskje gå til annskaffelse av det.. .

Det er klart at man blir aldri flinkere hvis folk ikke tør å si hva de mener, så egentlig så er det bedre at man sier det som det er:).

Lenke til kommentar
OK fine greier:). Er photoshop brae greier?. Jeg må kanskje gå til annskaffelse av det.. .

Det er klart at man blir aldri flinkere hvis folk ikke tør å si hva de mener, så egentlig så er det bedre at man sier det som det er:).

6189167[/snapback]

Photoshop er litt avansert, ganske bra og dyrt. :)

Jeg har selv Adobe Photoshop CS 8. :)

Skal ikke nevnes hvordan jeg fikk tak i det. :p

Lenke til kommentar

6189167[/snapback]

Photoshop er litt avansert, ganske bra og dyrt. :)

Jeg har selv Adobe Photoshop CS 8. :)

Skal ikke nevnes hvordan jeg fikk tak i det. :p

6189180[/snapback]

Du nevnte akkurat det :tease:

Jeg likte bildet jeg, jeg liker bilder av biler i fart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...