robinboy Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 eller altså: hva kan jeg utelukke som feil hvis maskinen henger? Maskinen henger etter mellom fem og tredve minutter hver gang. det er en gammel maskin med amd 850 mhz prosessor og win xp. Den henger uten noen forvarsel, men bildet blir ikke borte. er det noe jeg kan utelukke som feil. kan jeg for eksempel si at det ikke er prosessoren fordi da ville maskinen gått ned? noen forslag til hva som er mest sannsynlig feil? I tillegg maskinen nekter å boote fra cd, hva kan det skyldes? Bør jeg kanskje kaste maskinen? i Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 kan jeg for eksempel si at det ikke er prosessoren fordi da ville maskinen gått ned? Er vel ganske riktig det, fordi da hadde maskina neppe starta Hvis kabinettet ikke er pakket av støv, kanskje hdd er for fragmentert, full av spyware eller generelt overfylt og mangler vedlikehold. Sett inn mere RAM Tøm temp-fila i IExplorer og sett 'standard' på all sikkerhet. Cd-stasjon kjører i PIO-modus og er kanskje ikke satt som første boot device i BIOS. Lenke til kommentar
robinboy Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 kan jeg for eksempel si at det ikke er prosessoren fordi da ville maskinen gått ned? Er vel ganske riktig det, fordi da hadde maskina neppe starta Cd-stasjon kjører i PIO-modus og er kanskje ikke satt som første boot device i BIOS. 6124176[/snapback] Tja, det kunne jo vært noe feil med prosessorn som gjorde at maskinen gikk ned etter en stund. Den kunne kanskje blitt for varm, eller no. PIO? cd spiller er satt som første andre og tredje boot device. Jeg har også prøvd med en annen cd spiller, men det samme skjedde. Ingenting. Nå gårn snart ut av vindu' i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå