Gå til innhold

Ny disk. Pratisjonsspørsmål.

Anbefalte innlegg

Når jeg tenker meg om, så var problemet in the first case at ikke windows, i installasjonen (før det er installert) ikke ser ting over 137gb. (pga de greiene nevnt over) Da har det vel lite å si om service pack er installert.

Det jeg egentlig ville ha svar på var, hvordan jeg kan ha en pc med KUN 2x 300gb disker, forså å lage en partisjon på f.eks 10gb til windows, så jeg slipper å miste alt om jeg skal formatere KUN windows.

Selv om jeg kunne laget ny parisjon med partition magic, så hjelper det lite om windows sitt "installasjonsprogram" forteller meg at jeg har en "corupt disk" på 137gb, som egentlig er en helt fin 200gb.

Jeg må jo nappe ut strømmen på 200gb for å få lov å installere windows på 80gb disken min, siden den sier at det står en ødelagt disk på 137gb tilkoblet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er ikke det akkurat fordi du har brukt en gammel CD? Det er jo det som er hele poenget her, du må ha SP inkludert på CD'en for at installasjonsprogrammet skal håndtere at en så stor disk er tilkoblet.

Du hadde et spørsmål om dette gjelder bare IDE, ikke SATA. Det hender en SATA kontroller opptrer som SCSI, og da går det faktisk greitt uten SP. Men din SATA kontroller opptrer antagelig som IDE.

Du vil se i Device Manager om du har en kontroller som oppfattes som SCSI.

PS: jeg bruker ikke MSN.

Lenke til kommentar
Men er ikke det akkurat fordi du har brukt en gammel CD? Det er jo det som er hele poenget her, du må ha SP inkludert på CD'en for at installasjonsprogrammet skal håndtere at en så stor disk er tilkoblet.

6124365[/snapback]

Har det noe å si når man er inni der man kan lage partisjoner? Der det er blått ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...