spetter Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Er det noe vits å oppgradere fra et knallbra S939 system til AM2 ? Har dette: Asus A8N-Sli Deluxe A64 3500+ Winchester 90nm 2 x (Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR1024MB Kit 2x512MB)(totalt 2Gbyte ram) HIS Ati Radeon X1900XTX 512MByte 2xRaptor 74Gbyte 10.00 RPM Raid 0 Maxtor Maxline 300Gbyte 16mbyte cache Cooler Master Stacker Sennheiser HD-650 hodetelefoner. Creative Sound Blaser 4 Pro Nec MultiSync 1770NX 17" LCD Sony Diskettstasjon Hvis jeg en gang i tiden skal få "mer ut av systemet" hva bør jeg eventuelt oppgradere da ? Kan ikke komme på annet enn dette, hvis jeg skal bytte ut noe for max utnyttelse: CPU: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4 Ghz OS: Harddisk 1 stk nyeste raptop 150gbyte Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hei! Jeg ser ikke noe poeng i å bytte til AM2. Forskjellen blir nok for liten. Jeg ville nok heller ventet rundt et år og så byttet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 bare bortkastet penger slik ting ser ut i dag med tanke på det vi ser av AM2 ytelse. conroe derimot kan være værdt og og vente på. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Eneste jeg kan tenke meg er i grunn, kanskje få tak i en rimmelig/billig X2 CPU til 939 oppsettet. Noe mer enn det er lite vits antar jeg. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 vent til 24juli:) Da får du en dobbeltkjerne billig.. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Trenger du mer prosessorkraft? Hvis ja, gå for en X2, hvis ikke vent Lenke til kommentar
Madzi Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 eneste du kan bør er å kjøpe ny cpu, x2. eller klokke din endel;) Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei! Har lurt på det samme selv.. Grunnen til at jeg har litt lyst til å oppgradere er ikke akkurat stor ytelses økning, men heller funksjoner på NForce5 (AM2) hovedkortene... Bl.a følger det med programvare som gjør at du kan prioritere nettverkstrafikken, f.eks. sørge for lav ping mens du spiller online, og samtidig laste ned store filer i rimelig høy hastighet. Programvaren kan også 'automatisk overklokke' systemet ditt så langt det går - og holder det stabilt. Vet ikke om det er noe garanti på dette men. Går også an å sette opp en bro mellom de to intergerte 1-gigabits nettverksadapterne på hovedkortet, slik at man effektivt får 2 Gbit... Er vel de færreste som trenger det kanskje, men kan være kjekt hvis man skal hoste noe på LAN f.eks? Den overklokkinga er visst veldig bra. Kjøper du riktig minne (EPP), og en X2 4000+ AM2, klokker visst systemet den opp imot FX-60's "standard clock" ytelse! LinQ: http://www.guru3d.com/article/mainboard/348/1/ Les denne testen... jeg ble imponert =) Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg har et system som er relativt likt ditt (samme cpu og ram iallefall), og har vurdert noe lignende. Det jeg i utgangspunktet vurderte var oppgraderingen til et X2-oppsett, men på samme sokkel. Som nevnt kommer det et kutt i prisene på X2-prosessorer i slutten av juli, og det var da jeg vurderte å ta en avgjørelse om jeg ønsker å bytte. Bytte av sokkel ser jeg på som relativt unødvendig, da det er få, om noen, ytelsesmessige forbedringer å tjene på det. Det man kanskje ser på er "fremtidsrettetheten" for sokkelen, at man kan oppgradere cpu på et senere stadie uten å bytte hovedkort. Men seriøst, de fleste tar vel med hovedkortet i innkjøpet ved cpu-oppgradering uansett, iallefall om man ikke skifter annenhver måned, og iallefall om ytelsesøkningen kan bli stor. Det er derfor jeg i dette tilfellet vil beholde hovedkortet. Hoppet fra 3500+ til X2 4200+ er ikke veldig stort, det blir mer av en praktisk overveining i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Om behovet ditt for dual core er så stort gjør du det i slutten av mnd.. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Ok. Ingen hast. Venter og ser når X2 blir billigere Juli/August. Praktiske grunner her og, merker av og til at jeg burde hatt dobbeltkjerne. Men, ingen hast. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Ingen grunn til å oppgradere dette, hvertfall ikke til AM2. Skulle du ha "oppgradert" det, hvilken storsett ville innebære å bytte ut det meste, burde det hvertfall vært til Intel og Core 2 Duo, ikke AM2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå