Gå til innhold

Fra knallbra S939 system til AM2 !?

Anbefalte innlegg

Er det noe vits å oppgradere fra et knallbra S939 system til AM2 ?

Har dette:

Asus A8N-Sli Deluxe

A64 3500+ Winchester 90nm

2 x (Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR1024MB Kit 2x512MB)(totalt 2Gbyte ram)

HIS Ati Radeon X1900XTX 512MByte

2xRaptor 74Gbyte 10.00 RPM Raid 0

Maxtor Maxline 300Gbyte 16mbyte cache

Cooler Master Stacker

Sennheiser HD-650 hodetelefoner.

Creative Sound Blaser 4 Pro

Nec MultiSync 1770NX 17" LCD

Sony Diskettstasjon

Hvis jeg en gang i tiden skal få "mer ut av systemet" hva bør jeg eventuelt

oppgradere da ?

Kan ikke komme på annet enn dette, hvis jeg skal bytte ut noe for max utnyttelse:

CPU: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4 Ghz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei!

Har lurt på det samme selv..

Grunnen til at jeg har litt lyst til å oppgradere er ikke akkurat stor ytelses økning, men heller funksjoner på NForce5 (AM2) hovedkortene...

Bl.a følger det med programvare som gjør at du kan prioritere nettverkstrafikken, f.eks. sørge for lav ping mens du spiller online, og samtidig laste ned store filer i rimelig høy hastighet. Programvaren kan også 'automatisk overklokke' systemet ditt så langt det går - og holder det stabilt. Vet ikke om det er noe garanti på dette men.

Går også an å sette opp en bro mellom de to intergerte 1-gigabits nettverksadapterne på hovedkortet, slik at man effektivt får 2 Gbit... :) Er vel de færreste som trenger det kanskje, men kan være kjekt hvis man skal hoste noe på LAN f.eks?

Den overklokkinga er visst veldig bra. Kjøper du riktig minne (EPP), og en X2 4000+ AM2, klokker visst systemet den opp imot FX-60's "standard clock" ytelse!

LinQ: http://www.guru3d.com/article/mainboard/348/1/

Les denne testen... jeg ble imponert =)

Lenke til kommentar

Jeg har et system som er relativt likt ditt (samme cpu og ram iallefall), og har vurdert noe lignende. Det jeg i utgangspunktet vurderte var oppgraderingen til et X2-oppsett, men på samme sokkel. Som nevnt kommer det et kutt i prisene på X2-prosessorer i slutten av juli, og det var da jeg vurderte å ta en avgjørelse om jeg ønsker å bytte.

Bytte av sokkel ser jeg på som relativt unødvendig, da det er få, om noen, ytelsesmessige forbedringer å tjene på det. Det man kanskje ser på er "fremtidsrettetheten" for sokkelen, at man kan oppgradere cpu på et senere stadie uten å bytte hovedkort. Men seriøst, de fleste tar vel med hovedkortet i innkjøpet ved cpu-oppgradering uansett, iallefall om man ikke skifter annenhver måned, og iallefall om ytelsesøkningen kan bli stor. Det er derfor jeg i dette tilfellet vil beholde hovedkortet. Hoppet fra 3500+ til X2 4200+ er ikke veldig stort, det blir mer av en praktisk overveining i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...