Gå til innhold

Har litt problemer, dårlig bench og bluescreens

Blodhemn

Anbefalte innlegg

Hei

Ok, nå skal dere få høre, dette har foregått noen dager nå:

System:

Amd xp 1800+

MSI K7T turbo2

512mb SDRAM

Windows XP

520watt PSU

Detonator 30.82

Jeg kjøpte for noen dager siden en Asus GF4 ti 4400 fra komplett, jeg oppgraderte fra et GF2 pro..

Jeg fikk problemer med å kjøre 3dMarks. Jeg fikk alltid bluescreens med noe rabbel om nv4_disp.dll og en masse adressetall. Jeg kom sjeldent så langt som til Nature testen.

Jeg fikk ikke fjernet de gamle restene fra gammel detonator så jeg formaterte like godt skiten.

Nå kan jeg kjøre 3dMarks.

MEN:

Jeg blir fortalt at jeg har forferdelig lav score til mitt system å være... http://service.madonion.com/compare?2k1=4685115 6975 fikk jeg med kortet overklokket til 300+/650+.

Jeg klarer kjøre 3dMarks fint nå, men jeg har hatt et par bluescreens av å kjøre UT2k3 i det siste.. Den ene av samme typen jeg fikk før i 3dMarks og en bluescreen av at ut2k3 kræsja..

Jeg skal oppgradere maskina snart, men det jeg lurer på er om dette er en feil med grafikk kortet, for hvis det er det så vil jeg gjerne benytte meg av reklamasjonsretten min så raskt som mulig.

Hovedkortet mitt er ikke av all verdens kvalitet heller, den har f.eks ikke støtte for fastwrite. Og det at det er av merket *spytt* MSI gjør ikke saken noe bedre

Kabinettet mitt bør være godt avkjølt, jeg har 2 frontvifter og 2 bakvifter + strømforsyninga.

Har dere noen ideer på hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens RAM`en din trekker litt ned.

Hvis du har muligheten prøv med et annet GeForce4 TI**** kort og se hvilken score du får da.

Du kan jo også sammenligne med min score (se sigg), se litt på om FPS ligger lavere eller høyere deg. Den skal være litt høyere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-06 15:59, skrev zn00ker:

Du kan jo også sammenligne med min score (se sigg), se litt på om FPS ligger lavere eller høyere deg. Den skal være litt høyere.

Du burde jo få høyere score du også.. Har sett system som det der ligge opp mot 9000 ganske ofte..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-06 21:53, skrev ExcaliBuR:

Har du prøvd med ANDRE drivere, ikke nødvendigvis de siste. Den KAN kanskje hjelpe mot BSOD.

Har prøvd 40.71, men jeg har hørt mye dumt om 40.41.. jeg har ikke særlig lyst til å downgradere fra 30.82 heller...

Vi får se.

Lenke til kommentar

Hadde også en kamerat med samme ****skap selv. Problemet ble løst når han byttet til Intelchip/Intel CPU. (Resten av komponentene beholdt han).

AMD/VIA var synderen.

Men prøv og legg inn nyeste chipsett drivere osv, de kan ødelegge mye (Spes VIA). Alle korta kan f.eks havne på samme iRQ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...