AiKi Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Kjøpte en Sony bakprojeksjons-TV (50") for kort stund siden. Fant etter en stund ut at det var en lampe i den, på samme måte som en projektor, og at den har en begrenset levetid. Jeg lurer litt på hvor mye en slik lampe koster, såvidt jeg har forstått, bruker den noenlunde samme typen som en standard projektor. Dessuten kunne det vært nyttig å vite hvor lenge en slik pære holder. Det er en slik TV det er snakk om. Klikk Lenke til kommentar
Boye Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg trodde de lå på litt høyere enn vanlige projektorer (forprojeksjon), rundt om 5-6000 timer. Ideelt selvsagt, praksis blir vel som tipping. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) en ting er at den varer i 5-6000 timer foer den tar kvelden, men etter 1-2000 timer kan lysstyrken vaere noe redusert. Siden det gaar gradvis nedover legger du ikke lett merke til det med mindre du setter en lik TV med ny lampe ved siden av. Projeksjons TV'er plages vistnok ikke like mye med dette som prosjektoerer og noen rapporterer at ei ny lampe ikke er merkbart lysere enn ei som har gaatt 8000 timer. Samtidig er garanti-tida for lampene ganske korte (100 timer/90 dager er vanlig i unaiten). - Per Christian Endret 19. mai 2006 av Flippo Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Er du fornøyd med tv'n? Vurderer den selv også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå