Ksungam Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Inn i mellom er det sånn at muskler på kroppen min, som jeg vanligvis, så vidt jeg vet, aldri bruker, starter å pulsere. De liksom dunker ut og inn, akkurat som hjerte, uten at jeg verken klarer, eller prøver å bevege på de. Det er som oftest i armene det skjer, og akkurat nå har jeg det "bak" armhulen, på siden av kroppen. Det gjør ikke vondt, men føles bare litt rart. En kamerat påstår det hender han og, kan det ha noe å gjøre med at jeg for litt siden startet med styrketrening? Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Er ikke uvanlig å ha leamus innimellom. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hmm... Jeg hadde det sånn for en god stund siden jeg også, men har ikke hatt det i det siste.. Husker ikke helt hvor jeg pleide å ha det. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 En liten digresjon: Er det mulig å få leamus i pikken? Jeg mener, det er jo en muskel det også ... Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Jeg får leamus sikker 2-3 ganger i uka, så det er ikke uvanlig. EDIT: Solberg, det skal gå an i teorien. Endret 17. mai 2006 av Rune_F Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Leamus, eller fascikulasjoner, er kortvarige, rytmiske sammentrekninger av en muskel. Vanligst oppstår dette i små muskler i ansiktet, særlig rundt øyet, men kan oppstå i alle musklene i kroppen. Sammentrekningene kan vare i flere timer av gangen, og er synlig utenpå huden. Leamus er vanlig, og er ikke skadelig eller symptomatisk for noe skadelig i seg selv. I små muskler kan det skyldes en ubalanse mellom væske og mineraler, og inntak av magnesium, kalk eller kalsium kan motvirke langvarig leamus. I større muskler kan leamus oppstå etter uvant eller intensiv trening. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Takk for svarene, godt å vite det er normalt Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) En liten digresjon: Er det mulig å få leamus i pikken? Jeg mener, det er jo en muskel det også ... 6121792[/snapback] Nei, det er et såkalt svamplegeme. Det fylles kun med blod når en får ereksjon - det er ingen muskler i arbeid. Endret 17. mai 2006 av aadnk Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hmmm, det har du helt rett i. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 En liten digresjon: Er det mulig å få leamus i pikken? Jeg mener, det er jo en muskel det også ... 6121792[/snapback] Nei, det er et såkalt svamplegeme. Det fylles kun med blod når en får ereksjon - det er ingen muskler i arbeid. 6121874[/snapback] Hva med tungen da? Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Noen som vet om koffein eller taurin kan ha noen innvirkning? Det virker som om jeg får det oftere etter jeg har drukket red bull Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hva med tungen da? Tungen er vel en muskel, den mest fleksible muskelen vi har. Også den som er vanskligst å kontrollere. Om man kan få leamus i tungen vet jeg ikke, men det går an å få krampe i tungen ihvertfall, snakker om erfaring. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Vanskelig å kontrollere tungen? Føler jeg har god kontroll over den... :S Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Prøv å strekk den ut og hold den dønn i ro, tviler på at du klarer det. Så kan du prøve med armen. Tungen har ikke noe bein, så dermed er det vanskelig å holde den i ro. Var kanskje litt klumsete forklart det der. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) ZiroN, du har fått svar på det allerede Vil bar tilføye dette: I større muskler kan leamus oppstå etter uvant eller intensiv trening. Dette er såkalt krampe også. I opptreningsperioder er dette vanlig da du utsetter kroppen for aktivitet med høy intensitet etter at kroppen har hatt en forholdsvis lang pause. Har skjedd om nettene noen ganger i leggmuskelaturen. Det gjør vondt, og da er det bare å stå opp for å strekke ut! Kan si dette er værre enn å få en kald bøtte over hodet mens man sover, man står opp fort i alle fall Endret 17. mai 2006 av onyX Lenke til kommentar
simes Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg fikk leamus i biceps ganske ofte etter at jeg begynte å trene relativt aktivt styrketrening. Føltes helt sykt rart. Ble nesten litt nervøs første gangen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 En liten digresjon: Er det mulig å få leamus i pikken? Jeg mener, det er jo en muskel det også ... 6121792[/snapback] Jaha, du er en blåhval, ja? Det er vel det eneste pattedyret som har muskler i penis, men til gjengjeld er det ganske mange hundre kilo som løftes. Tungen er vel en muskel 6123676[/snapback] To muskler, for å være nøyaktig. Det er derfor det er trygt å "splitte" tunga, slik man kan gjøre hos en piercer. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 En liten digresjon: Er det mulig å få leamus i pikken? Jeg mener, det er jo en muskel det også ... 6121792[/snapback] Jaha, du er en blåhval, ja? Det er vel det eneste pattedyret som har muskler i penis, men til gjengjeld er det ganske mange hundre kilo som løftes. Hadde du fulgt med hadde du sett at jeg innrømte min feil litt lenger oppe Men for all del, jeg legger meg flat. Jeg blandet pikk og tunge Jeg gjør ofte det skjønner du... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg blandet pikk og tunge Jeg gjør ofte det skjønner du... 6149531[/snapback] Nja.. det smaker jo ganske likt da Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Av ei eller anna grunn får eg alltid leamus i ryggmusklane, men ingen andre stadar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg