Pingla Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Er det mulig å få til en automatisk resize-funksjon av bildevedlegg som ligger på fremmede servere og som hentes via IMG-tag'n? Gjerne en eller annen "Click to enlarge"-funksjon. Veldig ofte så ødelegges tråders layout av alt for store bilder, f.eks slik som denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=578591 Bruker "Diskusjon.no"-skinnet. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Jeg støtter deg helt og fullt her, husker at vi så vidt snakket om dette i en annen tråd, for ikke lenge siden. Er dette noe som er vanskelig å implentere "drift"? Endret 17. mai 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Det beste hadde sikkert vært å bruke litt koselig CSS-kode, om bare IE hadde støttet det skikkelig: /* For skins med fast bredde */ img { max-width: 400px; } /* For skins med flytende bredde */ img { max-width: 100%; } Det vil vel da kanskje bli en liten gulrot til de som har tatt vett til seg og fått tak i en skikkelig nettleser. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 ...de som har tatt vett til seg og fått tak i en skikkelig nettleser. IE står vel statistisk sett for 80-90% av alle treff her på forumet? Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Tipper IE-andelen er relativt lav her på forumet, og de som bruker IE driter vi i Ueland, bring on the CSS-endringer! Endret 17. mai 2006 av PT Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Tillater meg å bumpe denne da det er ingen reaksjon fra HW-drift eller andre fra HW her. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 ...de som har tatt vett til seg og fått tak i en skikkelig nettleser. IE står vel statistisk sett for 80-90% av alle treff her på forumet? 6122462[/snapback] Både FF og Opera har vel funksjoner som gjør at den kan identifisere seg som IE6.0, noe jeg vet står på som default i Opera ihvertfall. Dette kan forklare høyere forekomster av Internet Explorer enn det som er reelt. OT så er dette en funksjon som jeg gjerne skulle hatt, da for store bilder ødelegger mange tråder og det å lage low-res versjoner av alle bilder kan bli slitsomt. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) We are waiting... Og det er helt klart flere som gjør det: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=587157 Endret 6. juni 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 ser ikke problemet, store bilder ødelegger da ingenting, bare utvidet posten som bildet er i.. Riktignok bruker jeg Hardware.no skinnet, men det er jo dynamisk nok.. Men kan vel forstå at noen plages av det, selv om jeg selv hater bilder som plutselig blir små... Bilforumet.net autoresizer alle bilder på forumet sitt, til en fast størrelse i bredde. Og det irriterer livshiten ut av meg, så jeg vil gjerne ønske meg at det er et valg hver enkelt bruker har isåfall.. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Skulle gjerne sett en slik funksjon jeg. Ikke at det irriterer meg ihjel når folk poster store bilder, men det er absolutt en kjekt-å-ha sak på et forum. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Slenger meg på, jeg også. Ville likt å sett at slikt kommet på plass. Skal ikke mer enn et litt for stort bilde til, så er hele layouten ødelagt. Hvilke innlegg er det som egentlig trenger f.eks. 2048x1536-bilder, allikevel? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 jeg er tilhenger av thumnails! det vil jo også bedre hastigheten på forumet, da serveren sender dårlige bilder til oss, isteden for de med maks oppløsning (ok, en del bilder er på eksterne servere). jobben det tar å lage thumbnails er ikke så stor at det vil forårsake problemer tror (håper) jeg. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Synes det er dårlig at ingen fra HW-drift har svart på denne tråden enda, den har ligget her en stund nå. edit: leif. Endret 9. juni 2006 av The_Darkness Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Synes det er dårlig at ingen fra HW-drift har svart på denne tråden enda, den har ligget her en stund nå. edit: leif. 6275680[/snapback] Desverre har eksamen angrepet for fullt (og oversått nå), men enig i at det kan være greit med en slik finesse hvis det greit lar seg gjøre. gjelder bare å finne den finessen som løser jobben greit. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) for å sitere fra en annen tråd nevnt Hei.På Bilforumet.net har de en ganske genial løsning på dette med størrelser på bilder, Bildene man legger inn i en tråd blir automatisk resiza til en mindre størrelse, så kan man trykke på de for å få full størrelse. Hadde ikke dette vært en idè her? Det gjør jo ting mye lettere for alle, så slipper man å tenke på størrelsen på bildene man legger ut, også blir det jo mye lettere å f.eks legge ut bilder i worklog osv, så slipper man å slite med å lage thumbnails selv. Pluss at det ser mye penere ut. Såvidt jeg kan se gjøres det på dems server, de henter inn bildene og prosesserer det, det synst jeg ikke blir det rette hos oss. (blant annet får vi da mange heller ufine hotlink bilder). Det enkleste ville vært CSS fiksing som og IE støtter da IE står for rundt halvparten av trafikken (minst). Endret 9. juni 2006 av Ueland Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 går det ikke ann ¨bare sette inn css koden så de uten IE kan se det ordentlig, eller blir det bare kluss for de med IE da? anyways er jeg for denne ideen. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Med fare for å bumpe litt: Hvis dette "går gjennom", regner jeg med at det løses med javascript? I så fall, vær så snill å legg det i en separat js-fil slik at vi som HATER ("#¤(/U%!"%!!!) sånne funksjoner kan AdBlock'e driten til langt inn i neste årtusen! Oki? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Støtter forslaget!! Selvom jeg ikke er kjent med om det er lett gjennomførbart eller vanskelig... =) Lenke til kommentar
TSP Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Som et resultat av denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=654234 bringer jeg dette emnet fram igjen Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Auto resizing of large linked imagesPosted images are automatically resized on-the-fly if they are larger than the available screen width of the browser. Clicking the image displays it full size in a pop-up window. Each reduced image has information above stating how much reduction has taken place and the dimensions of the original image. Jaja, enda en grunn til å oppgradere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg