Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Warning!

The following errors must be rectified before continuing!

Please go back and try again!

mySQL Error: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

Holder på å installere et IPB forum. Versjon 1.3!

Fikk de denne feilmeldingen og har ikke peiling på hva som er galt...

Kan noen hjelpe meg? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Warning!

The following errors must be rectified before continuing!

Please go back and try again!

mySQL Error: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

Holder på å installere et IPB forum. Versjon 1.3!

Fikk de denne feilmeldingen og har ikke peiling på hva som er galt...

Kan noen hjelpe meg? :(

6121421[/snapback]

Du har skrevet en feil ved '' på linje 1... hvordan tror du at noen kan hjelpe deg med så lite informasjon? som ofredstie sa, for å vite hva som er feil, så må vi vite hva som står på linje 1.. lenge siden jeg la inn ipb1.3, men i v2 så får du alltid opp spørringen som feiler, gjør ikke du det?

Lenke til kommentar
Jeg bare tok IPB v1.3 ut fra zippen og lastet det opp. I hvilken fil det er skrevet feil vet jeg ikke... :(

Spørringen? Hva er det?

6163505[/snapback]

OK, da har vi identifisert problemet.

"For å lære seg å gå må man først lære seg å krype."

Ta å skaff deg en bok om databaser, sett deg ned og les denne før du

begynner med å sette opp et forum.

Abraham Silberschatz har en bra bok:

http://www.amazon.com/gp/product/007295886...5Fencoding=UTF8

Hvis du ikke vil/gidder å lese en eller flere bøker så bør du i det minste ofre litt

tid til å lese diverse i MySQL Reference Manual:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/index.html

Lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar
Arghhh! Tenkte ikke det var så mye styr med å installere et forum... :(

6168669[/snapback]

Med fare for å bli mektig upopulær, det burde det heller ikke være. Problemet er bare at forum ofte lages av Linux-geeks som snakker sed, awk og jeg-vet-ikke-hva flytende, og å konfigurere alt mellom himmel og jord er det mest naturlige i verden. Tilsvarende databasedrevne løsnigner jeg ser for Windows burker MSDE eller tilsvarende, som blir installert og konfigurert automatisk av installasjonsprogrammet. Det er brukervennlighet, og grunn nr 1 til at jeg i stor grad holder meg unna Linux/PHP/MySQL løsninger.

Lenke til kommentar
Arghhh! Tenkte ikke det var så mye styr med å installere et forum... :(

6168669[/snapback]

Med fare for å bli mektig upopulær, det burde det heller ikke være. Problemet er bare at forum ofte lages av Linux-geeks som snakker sed, awk og jeg-vet-ikke-hva flytende, og å konfigurere alt mellom himmel og jord er det mest naturlige i verden. Tilsvarende databasedrevne løsnigner jeg ser for Windows burker MSDE eller tilsvarende, som blir installert og konfigurert automatisk av installasjonsprogrammet. Det er brukervennlighet, og grunn nr 1 til at jeg i stor grad holder meg unna Linux/PHP/MySQL løsninger.

6175721[/snapback]

jeg har selv installert ipb2, og det var bare å kopiere filene til rett mappe, skrive inn url i nettleseren, trykke neste et par ganger, og så var alt på plass...

Lenke til kommentar
jeg har selv installert ipb2, og det var bare å kopiere filene til rett mappe, skrive inn url  i nettleseren, trykke neste et par ganger, og så var alt på plass...

6176007[/snapback]

Jeg har ikke brukt den, men betyr dette at du ikke trenger å ha installert og konfigurert Apache, MySQL, PHP eller Perl for å få installasjonen til å gå greit? Ingen av disse hadde et medfølgende administrativt grensesnitt som var godt sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
jeg har selv installert ipb2, og det var bare å kopiere filene til rett mappe, skrive inn url  i nettleseren, trykke neste et par ganger, og så var alt på plass...

6176007[/snapback]

Jeg har ikke brukt den, men betyr dette at du ikke trenger å ha installert og konfigurert Apache, MySQL, PHP eller Perl for å få installasjonen til å gå greit? Ingen av disse hadde et medfølgende administrativt grensesnitt som var godt sist jeg sjekket.

6176395[/snapback]

ipb er kun et forum, det krever en webserver og en databaseserver som er korrekt satt opp. du kan bruke både mssql og oracle, ikke noe krav med mysql, men du må betale ekstra for drivere til disse. krever vel så vidt jeg vet heller ikke apache, kun at du har php.

så ipb som forum er nok rimelig enkelt å installere, men jeg er enig i at det å sette opp en webserver med apache/mysql/php ikke er like enkelt..

Lenke til kommentar

6176395[/snapback]

XAMPP gjør installasjon av Apache, PHP og mySQL lekende lett. :)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det skal ikke være så mye bry å installere IPB nei, men det avhenger jo faktisk av at systemet det skal kjøre på. Installerer man Windows på en maskin som ikke takler det får man akkurat like mye krøll der med enkelte ganger nok av rare feil. ;)

IPB er forøvrig ikke MySQL 5 kompatibel såvidt jeg vet, men selvsagt så burde jo IPB være litt mer fornuftig i forklaringen av feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...