Gå til innhold

varm p3 800EB fcpga

_+mayhem

Anbefalte innlegg

Hei tempen på denne stiger til 55-57 grader ved spilling.dette er vel litt for høyt.idle er ca. 35-40 grader.cpu vifte er noe billig greier(har tatt på artic silver) .Har noen et forslag til bra vifte som kjøler bedre en dette.helst ikke for støyende.har tittet på microplex sine sider, men er veldig usikker.I tillegg har jeg et chieftec midi tower,trenger forslag til stillegånde vifter til dette også er fks.papst 80x80 å anbefale??

Takker for svar

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja ville først montert kabinet vifter og sett vilken temp du har da. Om du har boxed vifte til cpu'en din så er det ikke den som er problemet. Ta og se om det er mye støv nedi kjøle ribbene. Anngående kab vifter er eg veldig fornøyd med enermax viftene, Har monter 3. Har en p3 1000 og den er ca 43grader ved max belastning

Lenke til kommentar

Virker veldig høy, har en P3 866 i en maskin hjemme, den ligger lavere, medn passiv kjøling (riktignok stor ribbe... men likevel).

Sjekk konkakt mellom ribbe/core, eventult legg på noe kjølepasta om du har.

Zalman sine 80*80 vifter har en noise-killer med seg, bruker selv 1 av dem (med noisekiller) i P3 boxen min.

Lenke til kommentar

På min gamle P3-933 så har jeg en Globalwin WBK38 HSF og om vinteren var den max oppe i 47 grader mens i sommer da det var som varmest var den max oppe i 54 grader på max load. Dette var uten noe extra kjøling i HX-08 toweret den sto i. Da jeg satt i en extra vifte i kabinettet, falt temperaturen med en 4-5 grader.

Har bare noe generic kjølepastadritt på den. Den bråkte ikke så fælt mye sånn sett, men bråket fra vifta på GeForce3'n drukna den ut.

[ Denne Melding var redigert av: Smirnoff på 2002-10-07 14:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...