Gå til innhold

rimelig spill-pc. trenger å rådføre meg litt!


Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg en pc som skal kunne kjøre de nyeste spillene. (type bf2 osv)

har noe peiling på data håper jeg dere kan hjelpe meg litt på veien!

siden jeg ikke har mulighet til å sette den sammen selv er jeg nødt til å kjøpe den hvor noen bygger den for meg. har sett meg ut en pc hos netshop til 10000, som er prisen jeg tenker å lande på. gjerne litt billigere!:)

 

pakken består av:

 

1 stk. Nero Burning ROM 6.0 OEM Express Nero software til NEC CD/DVD brenner (På lager 20)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. PC eske/emballasje (På lager 100+)

1 stk. Canyon webcam chatpack USB webkamera og hodetelefoner (På lager 100+)

1 stk. Viking Miditower Sort m/400W PSU Stillegående m/12 cm vifte i PSU (På lager 100+)

1 stk. Gigabyte GA-K8N-SLI nForce4 ATX/S-ATA II m/Raid/GB-LAN/8ch-LYD/ (Ubekreftet 31.05.2006)

1 stk. AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED Socket 939 1MB cache "San Diego" (På lager 20+)

1 stk. Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC Socket 754/939/940 - AMD64 (På lager 20+)

2 stk. OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz (På lager 100+)

1 stk. Seagate 250GB S-ATA II NCQ 7200RPM 3GB/S Barracuda 7200.9 8MB cache (På lager 100+)

1 stk. POV GeFORCE 7600 GT 256MB PCIe DVI/VGA/TV-out (På lager 20+)

1 stk. NEC DVD-brenner ND-4571 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk m/Labelflash (På lager 18)

1 stk. Logitech S-100 Høyttalere Stereo sort 2 desktop høyttalere, OEM (På lager 100+)

1 stk. Logitech Cordless Internet Pro Desktop Trådløs tastatur/mus, USB/PS-2, OEM,sort (På lager 20+)

1 stk. Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (På lager 20+)

1 stk. BenQ 19" LCD FP91G+ sølv/sort 1280x1024, 8ms, TCO03, D-sub/DVI (På lager 2)

1 stk. UPspeed minnekortleser 10-in-1 sort intern 3.5" for minnekort (På lager 20+)

 

 

er det noe her som ikke holder mål? f.eks. skjermkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klarer du å sette sammen pc selv? det holder mål og er brukbar pris, det er også mulig det beste er jo 2gb ram og 7900gt, som en skal klare å få til samme pris samt skjerm. uten windows, må sette isammen selv osv. uten høytalere, headsett, web cam etc.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Alt der holder mål, selv om det ikke er det råeste av det råe, men siden du nevner BF2 trenger du jo heller ikke det.

 

Det var mye pøh der du ikke trenger, f.eks webcam og brennersoftware ...embalasje?

Dersom du ikke vet hvordan du bygger selv, virker det som en grei pakke. Dersom du kan byggge selv, ville jeg heller råde deg til å plukke ut deler f.eks. ved hjelp av prisguiden/handevognfunksjonen her på hw.no

 

En ting: Det er litt lite minne på den maskinen. 512MB RAM kan trekke ytelsen på en maskin ned i nyere spill. Sats på minst 1GB RAM. (Ja ser nå at det var jeg som så feil, det var nok minne)

 

EDIT: Jeg lurer nesten på om du kan få mer for pengene hos Dell i dette tilfellet. Skal nok greie å sette sammen en spilleDell til under 10k. Da slepper du iallfall kunne noe om å bygge selv.

Kjøper du i dag får du fri frakt (siste dag)

 

Har kompiser med dyrkjøpt erfaring fra Netshop ferdig PC'r. Uten datakunnskap kan du risikere å måtte sende den i retur et par-tre ganger.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

takk for raske svar! godt å høre at den holder mål. kjipt å kjøpe en pc som allerede er utdatert! kommer til å følge rådet om å kjøpe 7900gt i stedet for det som følger med. Velger selvsagt bort de unødvendige tingene som jeg kan spare litt penger på, samt OP.

 

sjekket nettopp en pc hos shg.no. den heter gameline 7022. har dere mulighet til å se på den? er det et bedre kjøp? skjerm kan jeg jo kjøpe utenom. tror jeg skal klare å montere den selv:)

Lenke til kommentar
takk for raske svar! godt å høre at den holder mål. kjipt å kjøpe en pc som allerede er utdatert! kommer til å følge rådet om å kjøpe 7900gt i stedet for det som følger med. Velger selvsagt bort de unødvendige tingene som jeg kan spare litt penger på, samt OP.

 

sjekket nettopp en pc hos shg.no. den heter gameline 7022. har dere mulighet til å se på den? er det et bedre kjøp? skjerm kan jeg jo kjøpe utenom. tror jeg skal klare å montere den selv:)

6120706[/snapback]

 

Blir vel omtrent samme ytelsen skulle man tro, men SHGs leveres uten operativsystem. Så da må du kjøpe og innstallere det selv, eventuelt sjekke hvor mye SHG skal ha for den jobben.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

EDIT: Jeg lurer nesten på om du kan få mer for pengene hos Dell i dette tilfellet. Skal nok greie å sette sammen en spilleDell til under 10k. Da slepper du iallfall kunne noe om å bygge selv.

Kjøper du i dag får du fri frakt (siste dag)

 

trodde ikke dell var noe billig. hva foreslår du derifra da?

Lenke til kommentar
EDIT:  Jeg lurer nesten på om du kan få mer for pengene hos Dell i dette tilfellet.  Skal nok greie å sette sammen en spilleDell til under 10k.  Da slepper du iallfall kunne noe om å bygge selv. 

Kjøper du i dag får du fri frakt (siste dag)

 

trodde ikke dell var noe billig. hva foreslår du derifra da?

6120783[/snapback]

 

Tjaaa... Hva med Dell Dimension 9150 til 10.452,- Da er "alt" inkluder, skjerm, frakt, service osv.

 

Vet ikke om denne linken fungerer:

DellDim9510

 

Jeg forøvrig ingen erfaring med maskinen selv, så det blir bare et "verdt å vurdere" forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...