Gå til innhold

Ny 19" LCD, 3000-4000kr.

Anbefalte innlegg

Jada, da var det den tiden på året igjen. Jeg har nå bestemt meg for at det er på tide at min gode, gamle Hansol 17" CRT byttes ut. Siden jeg aldri har eid en LCD før, er jeg litt på "vidda" når det gjelder kunnskaper. Jeg tenker jeg vil bruke ca 3-4000kr. Skjermen vil hovedsaklig brukes til spill, film/serier, og den vanlige Internett-surfinga/skrivebehandling. Utfra disse momentene, har jeg kommet fram til følgende skjermer:

Samsung 930BF

Samsung 940BF

Samsung 960BF

Viewsonic VX924

Viewsonic VX922

BenQ FP93GX

BenQ FP91V+

Dette var de skjermene jeg anså som mest aktuelle for meg, men jeg har sikkert utelatt noen...? Akkurat nå må jeg si at jeg har Samsung 940BF og Viewsonic VX922 høyest opp på lista, kanskje uten noen nevneverdig grunn? Er det noen gobiter på vei som jeg burde vente på? Andre tips?

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye leting fram og tilbake på nettet, har jeg kommet fram til at ViewSonic VX922 kan være skjermen for meg. Den fikk iallfall positiv kritikk hos toms hardware (ikke det at jeg stoler blindt på de), og er ikke så ille priset her til lands. Noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Den har ikke verdens beste fargegjengivelse, men helt ok - svært bra til spilling. (utenom cs da såklart)

6123250[/snapback]

Jeg har fått inntrykk av at fargegjengivelse ikke er den sterkeste siden til generelt raske "spillskjermer". Jeg har aldri hatt noen luksusskjerm, så jeg blir sikkert fornøyd. Men hva mener du med "utenom CS"? Ikke det at jeg spiller det, men...

Når det gjelder den NEC-skjermen, så var den særdeles lekker, men litt utenom mitt budsjett.

Lenke til kommentar
Dell 2005FPW

4030 kr inkludert frakt, mva og alt.. :)

vant hw.no sin test... :)

6123391[/snapback]

Hm, jeg er litt skeptisk til widescreen-skjermer. Jeg har inntrykk av at det er mye klunder med ini-filer og slikt for å oppnå ønsket oppløsning i spill. Ellers strekker den budsjettet mitt ganske hardt, men det kan gå.

Lenke til kommentar
hvilke spill spiller du da? :)

6123473[/snapback]

Har vel ingen "faste" spill. Jeg spiller det aller meste som kommer ut, da være alt fra FPS til RTS og RPG. Men hvordan ser det egentlig ut i framtiden? Er det slik at widescreen kommer til å ta over, slik det gjør/gjorde i tv-verden?

Lenke til kommentar
hvilke spill spiller du da? :)

6123473[/snapback]

Har vel ingen "faste" spill. Jeg spiller det aller meste som kommer ut, da være alt fra FPS til RTS og RPG. Men hvordan ser det egentlig ut i framtiden? Er det slik at widescreen kommer til å ta over, slik det gjør/gjorde i tv-verden?

6123501[/snapback]

Widescreen muligheter kommer definitivt til å bli mye bedre støttet, spesiellt ettersom alt av xbox360 spill støtter widescreen. Å endre to tall i en ini fil ser jeg heller ikke som så veldig slitsomt. Det er dog noen spill som ikke støtter widescreen og det er jo irriterende...

I alle spill som foregår i førstepersjon så blir det jo riktigere med 16:10 enn 4:3, det er ihvertfall min og et par kompiser sin erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...