Polar Pål Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Flott at folk begrunner valgene sine! Selv sier jeg Magnolia, mye takket være Amie Mann's nydelige musikk og den dystre stemningen som kommer som følge av at regnet spiller en såpass sentral rolle. Lenke til kommentar
Captain Charisma Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Ringu The Shining A Tale Of Two Sisters Prince Of Darkness The Thing Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 The Shining har rimelig spesiell stemning... Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Edward Scissorhands / Edvard Saksehånd Indiana Jones 1,2 og 3 ZayCon Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Flott at folk begrunner valgene sine! Etterfulgt av 3 strake uten begrunning. HW.no på sitt beste. Post kun for poste! Mange bra forslag allerede. Foruten "Reqiuem of a dream" vil jeg nevne "Le fabuleux destin d'Amélie Poulain" (Den fabelaktige Amelie fra Montmartre). Fransk særegen kameravinkling/kamerabruk som går godt til den uvanlige men hverdagslige musikken. Det er sinsykt gjennomført. Har soundtracken. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Fransk særegen kameravinkling/kamerabruk 6127218[/snapback] Kan du forklare oss uinvidde hva "Fransk særegen kameravinkling/kamerabruk" vil innebære? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg legger til Apokalypse Nå! Redux som er en av mine yndlingsfilmer. Lenke til kommentar
edds Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Edward Scissorhands Donnie Darko Apokalyopse Now LOTR-filmene The Shining Dead Poets Society (Ikke spør hvorfor) Det er vel min liste, som jeg kommer på nå. Lenke til kommentar
Biera Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Stalker In The Mood For Love My Neighbour Totoro The Haunting (1963) Once Upon A Time In The West Once Upon A Time In America Tilbake Pistol Opera Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Filmer med unik stemning: * Mulholland Drive * Lost Highway * Eyes Wide Shut * Blade Runner * Bin-jip * Donnie Darko * La Dolce Vita Stemning er vanskelig å beskrive. De tre første på min liste gir noenlunne samme vibber. Blade Runner viser et hypermoderne og svært dystert samfunn. Musikken er fantastisk. Bin-jip er herlig minimalistisk og flytende. Donnie Darko er en glimrende blanding 80-tall, gud, sinnsyke og kjærlighet. I La Dolce Vita er vi fanget i sositetens tomhet. Scenene fra spøkelsesslottet er fantastiske! Lenke til kommentar
duda Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 En film som popper opp i hodet mitt er Hero. Syns filmen generelt er fantastisk fin. Men stemningen i filmen. Hvordan fargene blir brukt i noen scener, og musikken. Lenke til kommentar
master air Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Tror nok jeg må svare Lost In Translation og Sin City. Når jeg ser Lost In Translation så får jeg en veldig god følelse inni meg, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Sin City er nok på grunn av fargene, musikken og Clive Owen Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 star wars 3 har aldri levd meg så mye inn i en tilm. man kunne kjenne at anakin ble ond, hvordan han følte det. Dritbra skuespiller spør du meg. Må sees på kino for full nytelse. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Paris Texas The Mission The Straight Story Betty Blue 37°2 le matin Ikke prioritert rekkefølge. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Fransk særegen kameravinkling/kamerabruk 6127218[/snapback] Kan du forklare oss uinvidde hva "Fransk særegen kameravinkling/kamerabruk" vil innebære? 6161161[/snapback] Høres ut som jeg er filmhue til beinet her. Mente bare at europeisk\fransk vs amerikansk film, har fransk litt lange, kanskje mer "back to basic" klipp. "Et bilde sier mer enn 1000 ord", noe regissør Jean-Pierre Jeune tør å bruke. Film ble kalt moving pictures, og det er akkurat det du får. BILDER, visuelle bilder som er bare pent, selv uten en sammenheng. Flam meg hvis jeg tar feil Endret 25. mai 2006 av dub Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det finnes da amerikanske eksempler på dette også. David Lynch er en mester i faget (mens sammenhengen er uklar/ekstremdyp). Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det finnes da amerikanske eksempler på dette også. David Lynch er en mester i faget (mens sammenhengen er uklar/ekstremdyp). 6179190[/snapback] Siktet ikke til at det ikke fantes andre en franskmenn som lager film på denne måten. Mente bare at det er mer utbrett og forekommer oftere der enn i Hollywood Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå