Zink Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Laster opp bilder jeg behandler i PaintShop Pro, men der finner jeg ingen slik tynn ramme/ rektangel. PhotoShop har det, men er uaktuelt ( som demo ) - har sett på Gimp, men finner ikke dette der heller, og i Paint er denne for grov ( og ikke hendig til bildebehandling ). Programmet bør være gratis, lite og ha denne rammesaken... noen ? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Du kan kanskje bruke (om funksjonen er der) bruke select - modify - contract så mange pixel som du vil select inverse og du har nå en tynn ramme rundt bildet som du kan fylle med den fargen du vil. slik er det i photoshop, men kanskje noe ligndende finnes i ditt program? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 PSP7: Image --> Canvas size --> øk med noen pixel Vet ikke om jeg misforsto deg, men du kan jo prøve dette. Tror det var det du mente.. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 01:29, skrev Nuffern:PSP7: Image --> Canvas size --> øk med noen pixelVet ikke om jeg misforsto deg, men du kan jo prøve dette. Tror det var det du mente.. Til breddeformatet i PSP bruker jeg canvas size - åpner Image/ Add Borders og velger Border size 1 Symmetric. Streken blir ok, men må tegnes side for side og ikke som et rektangel i ett drag... vet du ? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Bedre forklart: Jeg vil dra et rektangel rundt et bilde som dette i èn operasjon. [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-10-07 02:13 ] Lenke til kommentar
ols Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 i et tilsvarende program (ulead photoimpact) har jeg kommet frem til følgende meget raske metode. select all(ctrl+a), dra hele bildet over på en større sort canvas som du har laget. lim den in der(merge). zoom dette til 6 - 8x. begynn i et hjørne og skjær ut et rektangel, slik at det dannes en sort ramme på en piksel rundt hele bildet. kanskje noe lignende vil funke i programmet ditt. for min del vil jeg helst unngå noe som har med resizing å gjøre, når det ikke er helt nødvendig. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 02:17, skrev ols: kanskje noe lignende vil funke i programmet ditt. for min del vil jeg helst unngå noe som har med resizing å gjøre, når det ikke er helt nødvendig. Jeg må nok resize samtlige bilder, siden de skal ha ett format 300 x 200. Selve motivet skal være i senter, med god plass på sidene og være ensartet mot hvit bakgrunn. Med ei tynn ramme rundt blir dette ekstra fint - bare at det er så mange bilder, at jeg kan ikke fikle med å tegne sidene for hvert enkelt. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Dette med resizing i PSP går fort ( justerer skarpheten etterpå ), men ikke før jeg kan denne rammeoperasjonen blir det fullbragt. takk for hjelp så langt ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå