Gå til innhold

Vannkjøling Socket A 3200+, Bilde Update!

Anbefalte innlegg

Skrue: "Ulykker" er vel ikke komme utenom når man driver slik en del her gjør. Har selv tatt knekken på ett skjermkort og ett hovedkort på grunn av vannlekasje :innocent:

Sant nok det.

Men ganske nylig har jeg klart å redde både skjermkort og lydkort fra "den sikre død", takket være ovennevnte metode.

"Det finnes von i hengjande snøre" vettu! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å få se noen bilder eller? :roll:

6186917[/snapback]

blir algt ut på søndag når alt er montert ferdig, og ikke provisorisk som det er nå.. patience is a virtue ;)

EDIT: Må bare si takk til all hjelp, spesielt skrue og managhead :)

Endret av Sweet
Lenke til kommentar
Jaja, sånn går det når dere blir for selvsikre. Alt for mange som bare dryler inn kjølinga uten å teste det, og uten slangeklemmer.  :roll:

6187306[/snapback]

Slangeklemmer er for pyser! :tease: Med silikonslanger er det i hvert fall ikke nødvendig, så lenge størrelsen passer. Nå som jeg bytta til pvc-slanger bruker jeg en strips rundt, kun for sikkerhetens skyld :)

Grunnen til at min vannblokk lakk, var fordi jeg glemte helt å stramme til niplene etter jeg hadde montert vannblokken på nytt. Jeg testa raskt i 10 minutter, og jeg la ikke merke til alt vannet :p

Lenke til kommentar
Jaja, sånn går det når dere blir for selvsikre. Alt for mange som bare dryler inn kjølinga uten å teste det, og uten slangeklemmer.  :roll:

6187306[/snapback]

Tja, slangeklemmer har jeg aldri brukt :p

Men tester selvfølgelig før jeg slår på strøm, da jeg skulle teste dette for første gang stod vel pumpa og gikk i 2 dager elns :!:

Lenke til kommentar

her er de etterlengtede bildene... men faens mye luft det er i detta her... ingen som gidder ta en tur til lillestrøm? skrue? managhead? ^^

EDIT: skjermkortet fungere ^^

post-72646-1148727999_thumb.jpg

post-72646-1148728011_thumb.jpg

post-72646-1148728018_thumb.jpg

post-72646-1148728025_thumb.jpg

Endret av Sweet
Lenke til kommentar

Du behøver ikke være forsiktig når du klemmer på slangene, men unngå å gjøre dette i nærheten av niplene!

I verste fall kan du være uheldig, ved at slangen knipes løs fra nippelen.

Det gir faktisk best resultat om du stopper sirkulasjonen helt noen sekunder, det er ingen risiko forbundet med det.

Når du da slipper vannet løs igjen, "sjokkes" gjerne lufta videre i systemet og tilbake til tanken.

Om ikke dette hjelper, må du nok belage deg på å legge hele kabinettet ned på siden. Da vil evnt luftansamlinger i blokkene stige opp i slangene som da blir liggende høyere enn blokka / blokkene, og dermed lettere finne veien tilbake til tanken.

Om det fortsatt blir stående en luftlomme i en eller fler av slangene, spiller egentlig ingen rolle.

Det viktigste er å få lufta ut av blokker og radiator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...