Skrue Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Mange som mener at BW radiatoren er god til å være en singel radiator. 6171603[/snapback] Ja, og jeg føyer meg til rekken av den som synes det..... Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 men du skrue... har du forslag til lurest mulig plassering av rad i kabinettet eller? jeg vil gjerne ha den drivebayen i frpnt der, ettersom det er lettest med tanke på kabler og sånt. -Sweet Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Lurest mulig, for å sitere deg, er i bunnen av kabinettet. Den kaldeste lufta befinner seg i de fleste tilfelle nede ved gulvet. Da ser jeg bort ifra tilfelle hvor man har varmekabler i gulvet. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 ja jeg vurderte det.... men tnekte at det blir radiatoren stående nesten midt i kabinettet.. er det greit? tenkte på at luftstrømmen blir mindre. men det er vel ikke merkbart? jeg tenkte at i toppen og borre en 120mm der.. men da vil det jo trekke varmluft igjennom? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Man legger jo i så tilfelle radiatoren flatt på gulvet i kabinettet, mot et korresponderende hull i bunnen av dette. Vifta monteres oppå radiatoren. I de fleste tilfelle vil det være plass til den, medmindre man kjører et hardstappa PCI-oppsett. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 så det du sier er at for best ytelsen burde jeg skjære ut et hull (120mm) i bunn av kab, og ha vifta suge luft under pc'n fra? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 ja det virker jo rimelig det da.. men hva slags diameter må jeg ha på hullsag da? mener jeg har lest at det er 117mm eller noe? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Glem hullsaga, og finn frem stikksaga med metallblad i stedet. Klipp ut en mal, tilsvarende selve kjølearealet på radiatoren, og sag ut en åpning etter denne. Dermed har du et godt nok hull for radiatoren! Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 ok i will prøv the stikksag. men må ta kvleden nå.. skal ut en tur i morra takk for hjelp skrue.. håper du er her den dagen alt er satt opp og muligens ikke virker Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Eller så fungerer dremel perfekt Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 ok i will prøv the stikksag. men må ta kvleden nå.. skal ut en tur i morra takk for hjelp skrue.. håper du er her den dagen alt er satt opp og muligens ikke virker 6172731[/snapback] No prob! I motsatt fall reagerer jeg vel på en PM. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Her kan du finne mal til 120mm vifte: http://www.moddin.net/downloads/120x120.2.zip Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Lastet ned den malen, men å skrive den ut i riktig størrelse ble det litt verre med. Noen tips? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Har ingen tips for utskrift, men man behøver da ikke noen mal for å lage et viftehull? Om man måler opp / merker av senteret for der vifta skal plasseres, bruker man siden en passer og tegner opp en sirkel med diameter 11,5cm. Det hullet vil passe alle 120mm vifter. Alternativt kan man legge vifta på et A4-ark, og tegne omrisset, innvendig hull og festehull for vifta. Klipp ut, og skjær hull! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det er sant det, Skrue. Problemet er at hvis man lager 11,5cm hull, risikerer man å få turbulenser der luftstrømmen treffer kantene og det blir ikke veldig behagelig å høre på... Hvis man ser på vifterammene, så ser man at de skråner ut mot skruehullene. Derfor virket denne malen litt stas slik at man kan skjære ut hele vifterammens størrelse og minske bråk. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 I prinsippet er jo det riktig, gitt at man har relativt høy lufthastighet gjennom hullet / vifta. I praksis, for vår del, tror jeg ikke at dette vil bli noe problem, men de beskjedne luftmengdene vi normalt opererer med. Men det er jo uansett greit å være oppmerksom på forholdet. En annen sak, er at man som oftest monterer vifta sugende, oppå radiatoren, og da får man neppe problemer med et slikt hull. Samtidig kan det jo være verdt å nevne at vifta ideelt sett, bør monteres med et par cm klaring mot radiatoren. Da reduseres blindsonen under viftesenteret, samtidig som at man også eliminerer støy fra turbulenser mellom vifteblader og radiatorregister. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Kanskje litt ot, men har dere noen forslag til hva jeg kan bruke som "avstandsstykke" eller hva jeg kan kalle det? Til en dual radiator... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Tjah, det kan jo være så mangt. Om du får tak i en isoporplate i passende størrelse, så kan du jo skjære til noe av den? Alternativt, om du får tak i det, kan du også bruke "skummgummi" fra diverse emballasje av elektronikkprodukter. Skumgummi i anførselstegn, fordi konsistensen på materialet er atskillig hardere enn vanlig skumgummi. Materialet har en "boblestruktur" som til forveksling er lik skumgummi, men altså atskillig stivere. Lett å skjære i, og dermed lett å tilpasse. Begge deler er til en viss grad støy- vibrasjonsdempende, og det kan jo være en fordel.... Lenke til kommentar
Zomb Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Legger ved noen maler jeg fant en sist jeg hadde bruk for en mal. RadGrillz_Template_2x120_A4.pdf RadGrillz_Template_1x120_A4.pdf RadGrillz_Template_3x120_A4.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå