Gå til innhold

Vannkjøling Socket A 3200+, Bilde Update!

Anbefalte innlegg

Settet blir vel satt opp til helgen tenker jeg, ettersom jeg må ut og kjøpe batterivann og frostvæske, og jeg har ikke fått lønning enda ;)

Men bilder skal bli, bare se når det er nye innlegg i posten.

takk for hjelp enda en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i hvilken rekkefølge du plasserer komponentene spiller ingen rolle! plasser de slik som passer best og gir kortest slange føring!

de tilfellene det spiller en rolle hvilken rekkefølge man har komponentene i er hvis man har en pumpe som dumper mye varme i vannet(noe den miksoskopiske pumpa i BW ikke gjør) og hvis man har mange komponenter!

men selv da er det veldig små forskjeller!

Lenke til kommentar

Heisann.. da var settet kommet til meg.. endelig.. har så treige kamerater jeg.. jeg må dessverre ut og kjøpe en del ting.. vifter og slanger og nippler bl.a

Her er bilder av rad, cpu blokk, og pumpe :)

Har et par spm tho.. ingen som har noen billige 120mm vifter med blå led og lavt støynivå? Og evnetuelt slanger og selge meg? vet at dette ikke koster mye.. men skader jo ikke å prøve å få det billigere.. og ja tinga skal renses :p

Noen som har anbefalinger til slanger dersom jeg ikke får "sponsa" noen? Og hvilken blokk burde jeg bruke? En fra Titan eller Danger Den Maze 4? Har dessverre bare en nippel til danger den, så da må jeg ha en ny nppel der også.. men kom med forslag :)

Mvh Sweet

EDIT : noen som kan fortelle meghvodan jeg fyller på pumpa? ingen lokk eller noe her... , det er tank og pumpe i ett.

post-72646-1148285436_thumb.jpg

post-72646-1148285449_thumb.jpg

Endret av Sweet
Lenke til kommentar
Vannet blir jo ikke kaldere rett etter rad enn ellers, sett det opp etter hvordan det passer med slanger.

6120048[/snapback]

Joda, det blir den, men forskjellen er normalt sett veldig liten. Hvor mye kaldere vannet er etter radiator er 100% avhengig av flowrate, men med selv de svakeste pumpene som brukes, så vil det ikke tilsvare mer enn kanskje en 1C i forskjell før og etter radiator.

Jeg støtter derfor at det er lurest å plassere radiator etter hvordan det best passer med slanger osv.

-Stigma

Lenke til kommentar

Ok da går jeg for det.. tenkte og sette radiator der hvor det er drivebay nå.. så det blir tanken i bakgrunnen ved pci slotter.. rad ved drivebay nede.. med 120mm på som suger igjennom og 2x 80 mm i front som blåser kald luft inn.. så har jeg flyttet diskene opp til diskett bay.. men vurderer o-ringer i 5.25.

Vet du hva som er vann inn og ut på TT pumpa stigma?

sden vannet skal fylles på på toppen så blir det vel den øverste som er vann inn?

Lenke til kommentar
Vannet blir jo ikke kaldere rett etter rad enn ellers, sett det opp etter hvordan det passer med slanger.

6120048[/snapback]

Joda, det blir den, men forskjellen er normalt sett veldig liten. Hvor mye kaldere vannet er etter radiator er 100% avhengig av flowrate, men med selv de svakeste pumpene som brukes, så vil det ikke tilsvare mer enn kanskje en 1C i forskjell før og etter radiator.

Jeg støtter derfor at det er lurest å plassere radiator etter hvordan det best passer med slanger osv.

-Stigma

6153927[/snapback]

Om du sammenligner før og etter rad ja, men på et hvilket som helst punkt i systemet så vil vannet bestandig være like kaldt så lenge lufta som omgir slangene er kaldere enn vannet (er ikke sikkert, men slangene tar ikke opp mye varme likevel, såvidt målbart?). Ble litt rotete forklart, men når vannet går gjennom cpu-blokk og rad én gang per "runde" vil ikke vannet bli varmere av å gå gjennom noe annet før cpu-blokka.

Lenke til kommentar
Et kjapt spørsmål.. hva skjer hvis jeg kjører uten radiator på anlegget? dersom ejg klokker den ned til 1100Mhz.. vil vannet bare bli sykt varmt?

6167962[/snapback]

Det vil IKKE fungere!

6169142[/snapback]

nei regna med det.. bare lurte jeg :)

Lenke til kommentar
Har fått for meg, bl.a av Skrue, at pumpen skal være høyeste punktet i systemet.

Forslag til hvordan jeg kan settet dette?

Bare som en foreløpig kommentar: Det har jeg aldri sagt!

Så får vi se om jeg får tid tl å komme tilbake med flere sysnspunkter og kommentarer i denne tråden, senere i kveld. ;)

Lenke til kommentar
Det går ann å bruke radiator uten vifter da.. :) Hvorfor ikke prøve det?

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

6170290[/snapback]

vel bigwater radiatoren er vel den minste radiatoren jeg har sett(ta av ramma så skjønner du hva jeg mener) den funker jo bare så vidt med vifter!

Lenke til kommentar
Det går ann å bruke radiator uten vifter da.. :) Hvorfor ikke prøve det?

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

6170290[/snapback]

vel bigwater radiatoren er vel den minste radiatoren jeg har sett(ta av ramma så skjønner du hva jeg mener) den funker jo bare så vidt med vifter!

6170388[/snapback]

Jaja, den kjøler vel bedre enn ingenting! Vannkjøling uten radiator(eller noe som kjøler ned vannet) burde absolutt ikke prøves!

Lenke til kommentar

Bigwater-radiatoren er faktisk ganske god. Skal man snakke om små radiatorer, kan man heller legge blikket på blackIce micro og andre 80mm-radiatorer. Skjønner ikke hvorfor folk som ikke har brukt BW hakker på det :ermm:

Skal man ha vifteløs radiator, så er Cape CORA og Reserator bedre alternativer, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Har fått for meg, bl.a av Skrue, at pumpen skal være høyeste punktet i systemet.

Forslag til hvordan jeg kan settet dette?

Bare som en foreløpig kommentar: Det har jeg aldri sagt!

Så får vi se om jeg får tid tl å komme tilbake med flere sysnspunkter og kommentarer i denne tråden, senere i kveld. ;)

6170353[/snapback]

nei det er sikkert bare jeg som har driti meg ut.. bekalger skrue ;) ikke meningen og sverte ditt gode navn. Men kom gjerne med tips til noe jeg kan gjøre bedre mht palsseringer.. jeg er ikke redd for å borre i kab :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...