Sweet Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Hei I løpet av uka får jeg satt meg litt inn i vannkjøling og fått tak på et TT bigwater sett. Har lest at mange har hatt problemer med det, men jeg prøver uansett Er det noen som kan fortelle meg litt hvor jeg burde plassere radiator g pumpe hen i dette kab? Har fått for meg, bl.a av Skrue, at pumpen skal være høyeste punktet i systemet. Forslag til hvordan jeg kan settet dette? Har en viftestyring i bunnen av merke Revoltec Alberion og en LG DVD brenner nest øverst i 5,25" brønnene. Takk for all hjelp Mvh Sweet Endret 27. mai 2006 av Sweet Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Har Skrue sagt at pumpa skal være høyeste punktet i kabinettet?? Det kan jeg ikke tenke meg at han ville sagt Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Har Skrue sagt at pumpa skal være høyeste punktet i kabinettet?? Det kan jeg ikke tenke meg at han ville sagt 6119892[/snapback] Er vel omvendt, nederste punktet Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Ah mulig jeg som dreit meg ut.. mener at jeg leste i en vannkjølings tråd der han sa det.. men forslag til plasseringer folkens? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Ah mulig jeg som dreit meg ut.. mener at jeg leste i en vannkjølings tråd der han sa det.. men forslag til plasseringer folkens? 6119907[/snapback] Kan du ikke poste et bilde eller noe sånt av innsiden av kabinettet ditt da, vi er late vet du vel Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Jo det burde jeg ha tenkt ¨på.. beklager. here it is Er 2 x 80mm vifter i front av merke Mist 19dB Led. tenkte jeg skulle sette diskene opp fra drevrammen og opp i 3,5" intern bay (diskett med andre ord ) og legge radiatoren under skjermkortet og la den suge luft igjenn radiatoren og ut bak.. da vil den jo få frisk luft fra viftene i front.. Hvordan vildet bli med diskene mine? overopphetes? er WD disker på 1x40 + 1x120. Endret 17. mai 2006 av Sweet Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Innsiden er nesten helt lik som min PC7ASCAND, så da kan du jo se hvordan jeg har gjort det. Men er det singel eller dobbel radiator du har? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Det settet jeg fikk var visst singel radiator. men har bare planer om og kjøle cpu så det skulle vel ikke være noe problem? ja også noe som er litt flaut og spøre om, jeg tenkte og blande inn destillert vann og frostvæske (90/10). Men hvordan i svarte fyller jeg dette på settet? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Er det det settet her du har? http://www.psdata.no/ps.asp?it=128264&mlevel=340700 Du fyller vel bare opp vanntanken? Hvis ikke så kan du ha noe t-line som jeg bruker. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Jepp det er det settet.. okey så om jeg kobler det sånn her da : Pumpe, tank, cpu, rad, pumpe. Funker det eller? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Funker vel det, men jeg ville gjort det slik: Tank, pumpe, radiator, cpu, tank, osv... EDIT: Noe enig med Patrick.M, men det har uansett veldig lite å si. Vannet går fort rundt uansett... Endret 17. mai 2006 av sablabra Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Radden avkjøler jo vannet, så den må før cpu. Er du vittig eller? Cpu før radden Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 ja jeg er vittig eller... null peil på vannkjøling er det vel.. jeg spør meg fram sant Så tank, pumpe, rad, cpu, og tilbake igjen.. check Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Radden avkjøler jo vannet, så den må før cpu. Er du vittig eller? Cpu før radden 6120020[/snapback] Har jo ikke noe å si! Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Radden avkjøler jo vannet, så den må før cpu. Er du vittig eller? Cpu før radden 6120020[/snapback] Har jo ikke noe å si! 6120032[/snapback] Er jo radden som avkjøler vannet, ville hatt oppsettet sånn som sablabra sier jeg. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 ja men da tar jeg det som sabla sier dere har vel mer peiling enn meg antar jeg Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Vannet blir jo ikke kaldere rett etter rad enn ellers, sett det opp etter hvordan det passer med slanger. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Radden avkjøler jo vannet, så den må før cpu. Er du vittig eller? Cpu før radden 6120020[/snapback] Har jo ikke noe å si! 6120032[/snapback] Er jo radden som avkjøler vannet, ville hatt oppsettet sånn som sablabra sier jeg. 6120039[/snapback] Poenget er at det eneste av varme som kommer etter radiatoren, er jo fra pumpa. Derfor er vannet kjølig når det kommer til cpuen likevel... Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 OK. Men da gjør jeg det sånn her : Fjerner drevramme i front. setter de opp i 3,5" diskett bay, legger radiator bak og settet 12CM vifta på den til og suge gjennom den og ut bak. Kobles sånn med tank>pumpe>radiator>cpu og sååå tilbake igjen. Allrightey? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 OK. Men da gjør jeg det sånn her : Fjerner drevramme i front. setter de opp i 3,5" diskett bay, legger radiator bak og settet 12CM vifta på den til og suge gjennom den og ut bak. Kobles sånn med tank>pumpe>radiator>cpu og sååå tilbake igjen. Allrightey? 6120057[/snapback] Høres bra ut det! Du får komme med bilder, selv om jeg er litt kritisk til BW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå