Gå til innhold

Mer ram men hva bør jeg velge?

per1991

Anbefalte innlegg

Hei! Sitter her og skal oppgradere pcen min. Har bestemt meg for at jeg skal ikke oppgradere hovedkort eller prosessor ennå. så med det flrste blir det nytt skjermkort og mer ram. Skjermkortet har jeg valgt allerede. Et 6800GS kort fra nVidia. I dag har jeg en brikke Corsair Value S PC3200. Tenkte jeg skulle oppgradere til 1024MB ram emn hvilket minne burde jeg kjøpe? Og burde ejg evt helelr kjøpe to stykk 512 evt en 1024 brikke og bytte ut den jeg har i dag? Hovedkort er MSI K8T NEO FSR hovedkort socket 754.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corasir er bra RAM det, og deres value-serie er fornuftig priset. Selv ville jeg ventet med å oppgradere RAM'en til du skal bytte hovedkort og CPU, siden DDR2 er det som blir brukt på nye hovedkort fra AMD og Intel.

Endret av enl
Lenke til kommentar

Vel det blir nok ennå en stund til at jeg skal bytte hovedkort og cpu. Min far spurte ang skjermkort under hjelpt til kjøp&salg og der sa de at til mitt bruk (spille BF2 med ganske høy grafikk) så holdt det å oppgradere skjermkortet og rammen. Så hvis jeg sier jeg skal kjøpe mer ram nå hvilket burde jeg kjøpe? Samme som jeg har i dag eller?

Lenke til kommentar
Den RAM'en du bruker idag er helt grei. Selv om du kjøper en raskere brikke, vil hastigheten ikke bli høyere enn for den tregeste brikken.

6119905[/snapback]

Slik jeg forstår det så mener du at jeg skal bare la vær og oppgradere ramen? eller?

Lenke til kommentar
Med et bra skjermkort og en rask cpu holder 754 systemet i lange baner enda.Kjøp 2x1024 minnebrikker og du vil nok bli fornøyd.Den dagen du skal oppgradere til f.eks AM2,så selger du bare det gamle brukt  :)

6119925[/snapback]

så du mener jeg bør oppgradere til 2GB ram? tror nå det holder med 1GB sammen med nVidia 6800GS og AMD Athlon 64 2800+ da men. Hvis jeg skal oppgradere er det det samme hvilken ram brikke jeg kjøper eller burde det være akkurat samme brikken som jeg har i dag? Duger denne kansje i tilleg til den jeg allerede har? Denne?

Endret av per1991
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...