Gå til innhold

Bytte hovedkortet uten å miste RIAD0 og alt?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg lurer på om det går an å bytte hovedkortet uten å ødelegge og miste RAID0 og dermed alt på harddiskene mine. Jeg har et Asus P5LD2 Deluxe og bruker RIAD KONTROLLEREN "Intel ICH7R" som er lagt på selve hovedkortet. Hvordan kan man bytte hovedkortet uten at man mister alle Raid-innstillingene på BIOSen ?? Hjelp PLZZZZZ..........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det kan være ganske risikabelt å flytte over et Raid0-array. Det er en av ulempene ved å bruke Raid.

Jeg vil tippe at det du må gjøre for å ha en god sjanse for å beholde innholdet er å oppgradere til et hovedkort som har samme raid-kontroller, altså ICH7R, og gjøre de samme innstillingene når det er opprettet. Hvilke disker, stripestørrelse osv må stemme 100% over ens.

Hvis du bruker diskene til backup så er det enklest å slette innholdet og ta backup på nytt etter at du har opprettet Raid-arrayet. Hvis du ikke bruker diskene til backup men har backup på noen andre disker så kan det trolig være enklest å slette innholdet når du setter opp raid-arrayet på nytt og deretter overføre innholdet fra backupen tilbake til de to diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...