Sweet Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Heisann.. jeg syns jeg har høye temps i kab. selv om jeg grei kjøling i kab. Jeg har et Lian Li PC65USB med to vifter i front som blåser luft inn (80mm). Disse er av typen Mist 19dB led som selges på microplex. Disse blåser over en kasse med diskene i front, 2 stk WD. Så går luften videre opp hvor det er en vifte i bakkant som suger luft ut, er også av mist 19dB typen, en i sidedør som blåser inn, av mist 19dB. Har ikke i topp nå siden den stoppa og virka. Pluss PSU som drar luft ut. På cpu har jeg en massv kloss med kobber, noe lignende denne. https://prisguiden.no/product.php?product_id=20349 med en 60-80 mm funnel på, med en mist vifte på denne også. Dersom noen vil klage på måten jeg har satt oppsettet mitt får dere bare komme med det Temps = CPU= ca 45 idle @ 2500+/3200+ @ 1,65 / 1,775V. = GPU = ? ingen temp sensor. = HD = ca 30 grader. All hjelp mottas Mvh Sweet Lenke til kommentar
enl Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Har samme kabinett som deg, og har en A64 3700+ som ligger på 36 grader, diskene på 33 og kabbis tempen er 40 grader. Litt rart at CPU-tempen er lavere enn tempen på hovedkortet, men har aktivert cool&quiet, så CPU'en kjører på 1GHz når den idler/driver med lette oppgaver. Dine temperaturer er helt greie. Husk at aluminium ikke er noen god varmeleder. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 de er det ja å ja men da er det greit.. skal bytte til vannkjøing i løpet av uka så tenkte bare jeg skulle se om dette var ille eller greit Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Hei igjen .. har nå sittet og stresstestet cpu på 11x171 mhz på stock volt.. load temp ligger på 60 grader.. er dette for høyt for en socket a cpu? er en 2500+ egnetlig, men som alle vet klarer den 3200+ Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 60 grader under load er på ingen måte noe katastrofe, hvis du uansett skal ha vannkjöling kommer nok temperaturen til å gå ned ytterligere. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Ja med H2O går nok tempen ned litt... men hva er det trygt og ha en 3200+ på? under load så er vel temp noe over 60 grader.. er det trygt med 70? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg tror ikke du skal bekymre deg for den tempen der. Helt normalt. Närmer den seg 70 med vannkjöling derimot... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå