Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Antenneplugg til Netcom connect-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal du "tukle" med det? :p

Er vel ganske bra som det er... testet det hvertfall og ikke alle steder jeg har fått inn noe særlig med en mobil, men kortet greide det.

6120805[/snapback]

Er ikke særlig bra nei! Får mye mer stabil oppkobling med min Siemens M65, men den har ikke 3G/Edge!

Må legge til at kortet står i en stasjonær maskin, altså godt gjemt blandt masse ledninger bak maskinen, og jeg tror det vil være bra å få antennen flyttet bort derfra.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du "tukle" med det? :p

Er vel ganske bra som det er... testet det hvertfall og ikke alle steder jeg har fått inn noe særlig med en mobil, men kortet greide det.

6120805[/snapback]

Er ikke særlig bra nei! Får mye mer stabil oppkobling med min Siemens M65, men den har ikke 3G/Edge!

Må legge til at kortet står i en stasjonær maskin, altså godt gjemt blandt masse ledninger bak maskinen, og jeg tror det vil være bra å få antennen flyttet bort derfra.

6132099[/snapback]

Har ikke egentlig noe klart svar på spørsmålet, men du kan jo prøve denne først, og eventuelt bruke den som utgangspunkt for å lage deg en adapterkabel.. Om pluggen Pingla linket til passer, så er jo ikke det nødvendig, men hvis ikke er det en mulighet! :thumbup:

Lenke til kommentar
Finner ikke noe spesielt info om pluggtypen, men utifra de bildene jeg finner så kan det se ut som en SMB-koaksialplugg slik som denne:

h3625.jpg

Disse er 6mm i diameter. Finnes hos http://www.elfa.se med artikkelnummer: 46-191-02

Ett annet bilde: http://www.eur-am.com/i-connectors/smb-58-both730.jpg

6120798[/snapback]

Diameteren på hullet er bare 3,5 mm, så det er jo en litt spesiell plugg.

De antennene jeg finner er med bare 50 cm kabel beregnet på bærbare maskiner og jeg tror ikke de er laget for utendørsmontering, mens jeg kunne tenkt meg en utendørsantenne, helst retningsbestemt.

Lenke til kommentar
Diameteren på hullet er bare 3,5 mm, så det er jo en litt spesiell plugg.
Ser du noen senterpinne i hullet eller er det bare ett "hull"?

Kanskje det er en 3,5mm jackplugg slik som brukes til f.eks headsett på MP3-spillere etc. Du kan jo sammenligne hvis du har en liggende.

Lenke til kommentar

Prøver å legge ut bilde av antenneinngangen.

Det er hullet i plasten som er 3,5 mm så det er ikke rare greiene som er inni, det innerste hullet er vel ikke større enn at senterlederen på en vanlig TV-coax passer rett i.

post-37559-1148063840_thumb.jpg

Endret av Jan-E.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...