Looke Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg har hatt min LCD skjerm i snart 2 år, og den har begynt å bli rimelig skitten. Har noen av dere noen tips til hva jeg skal bruke for å vaske den ? Isåfall takk Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Gå til nermeste radio-tv og spør etter våtservietter til lcd skjern/andre løsninger. Jeg hadde en pakke som kostet 150kroner. Den inneholdt en flaske fylt med veske og en fille til å tørke av med. Helt topp. regner med at du finner noe lignende der du bor Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg bruker en lett fuktet klut på min Eizo LCD! En klut som man tørker briller med er perfekt. Først en med litt fukt (lunket vann) og så en tørr til slutt. Funker utmerket! Jeg ville vært forsiktig med å bruke våtservietter, de kan inneholde løsemidler noe som er skummelt å bruke på LCD. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg bruker en lett fuktet klut på min Eizo LCD! En klut som man tørker briller med er perfekt. Først en med litt fukt (lunket vann) og så en tørr til slutt. Funker utmerket! Jeg ville vært forsiktig med å bruke våtservietter, de kan inneholde løsemidler noe som er skummelt å bruke på LCD. 6119774[/snapback] Ikke vanlige våtservietter. Våtservietter for lcd Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Joda, men jeg ser ingen hensikt å bruke det når vann funker helt fint! Mulig min er ekstra lett å rengjøre men man har vel som regel ikke store mengder fett på skjermen heller da... Prøv i alle fall med vann først og blir ikke alt borte så prøv med noe "sterkere". Lenke til kommentar
Looke Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Takker, skal forsøke dette. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 og for gudsskyld ikke sprøyt tyntflytende væske direkte på LCD panelet Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 du kan også bruke Blå Isotropanol. dette kan også brukes på mus, tastatur og lignende. dette får du tak i de fleste jernvarebutikker..... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Mener du isopropanol? Hm, jeg har ikke noen videre kjenskap til hvordan dette vil reagere med skjermen, men er du helt bombesikker på at dette går bra altså? (med bra mener jeg selvfølgelig at det ikke skjer noe overhodet annet enn at skitt potensielt blir borte) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg bruker übermykt 3-lags luksus dasspapir. Lett fuktet først, deretter tørt. Funker knall, og riper ikke. Is it good enough for my ass, is it good enough for my LCD's.. Endret 22. mai 2006 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Mener du isopropanol? Hm, jeg har ikke noen videre kjenskap til hvordan dette vil reagere med skjermen, men er du helt bombesikker på at dette går bra altså? (med bra mener jeg selvfølgelig at det ikke skjer noe overhodet annet enn at skitt potensielt blir borte) 6137927[/snapback] Jeg har brukt det på mine LCD-skjermer iallefall... og det har gått fint Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hehe, ikke et godt nok argument for min del. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg har selv en slik De har den til salgs på bla. Elkjøp og Siba. Koster ca. 150kr. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Isopropanol? Hva med coating på skjermen? Håper jeg er helt på bærtur her Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg er veldig skeptisk til noen som helst kontakt med skjermoverflaten overhodet. Å involvere løsemidler er i følge min skala ganske drøyt. Jeg har heldigvis aldri måttet forholde meg til problemstillingen skitt på skjerm. Det går i støvtørking med brilleklut på skjermene mine. Det er klart, ikke alle er barnløse, eller har samme innstilling som meg når det gjelder skjermer. Fett og lignende kan jo finne på å komme på skjermen, og da bør man vel strengt tatt prøve å få det vekk, men jeg tror en bør være forsiktig, og helst lese litt inngående om det man bruker på skjermen om man er nøye på det. Det kan godt hende f.eks. isopropanol fungerer greit, og ikke skader skjermen, men om man ikke vet det blir det automatisk gambling. I tillegg er det vel en del stoffer i blårens i tillegg til isopropanol (fargestoffer), det kan jo også ha innvirkning (om man ikke har fått tak i ren isopropanol selvsagt). Kanskje ikke en stor diskusjon når det gjelder skjermrens dog. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Monster Screen Clean er veldig fin. Inneholder en spruteflaske med rengjørings middel og en mikrofiber klut. Papir er fyfy da det lager riper. Alkohol holdige midler er ihvertfall fyfy da det oksiderer belegget på skjermen og gir en matt hinne. Ellers er det ikke verre enn å dra på matbutikken, kjøpe Jif mikrofiber klut og lunke den i vann. (den er vel i en blå innpakning mener jeg å huske og det er avbildet flatskjermer osv på den) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå