AsconaB Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Maskina : ASUS A7V 333 RAID, XP2100+, 512mb pc2700 ddr, WD 80gb 8mb cache. Problemos : Under oppstart kommer følgende tekst : MBFastTrak133 "Lite" BIOS Scanning IDE Drives.... Der blir den stående å søke en stund, også kommer følgende tekst : No Array is defined. trykk ctrl - to enter fastbuild utility or press esc to continue booting. Jeg venter litt og så fortsetter den å boote av seg selv, har lagt inn win og alt funker bra, men dette tar jo litt tid da. har kobla hdd til rett ide kontakt ja, altså ikke til promise IDE. Hva sjutton e fel fan ? Peise ny maskin jeg har bygd selv. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Maskina : ASUS A7V 333 RAID, XP2100+, 512mb pc2700 ddr, WD 80gb 8mb cache. Problemos : Under oppstart kommer følgende tekst : MBFastTrak133 "Lite" BIOS Scanning IDE Drives.... Der blir den stående å søke en stund, også kommer følgende tekst : No Array is defined. trykk ctrl - to enter fastbuild utility or press esc to continue booting. Jeg venter litt og så fortsetter den å boote av seg selv, har lagt inn win og alt funker bra, men dette tar jo litt tid da. har kobla hdd til rett ide kontakt ja, altså ikke til promise IDE. Hva sjutton e fel fan ? Peise ny maskin jeg har bygd selv. Glemte å si at jeg ikke har noen jumper på hdd, siden det ikke trengs for å kjøre master, men kan det hende jeg må sette en på ? Leste et emne her det sto noe om det. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hvis du ikke bruker RAID-kontrolleren kan du disable den i BIOS eller med en jumper på hk Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Skru av raid funksjonen i bios så slipper du å se den og pc'en starter fortere. Lenke til kommentar
MatsD Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hei., Hadde samme problem. Bare DIsable RAID jumperen på hovedkortet. Veldig enkelt. se i manualen hvor den sitter. Den gjør at maskinen ikke søker etter Raid disker. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Fant ut at det ikke gikk an å disable den i BIOS, så måtte gjøre det med jumpern, ja. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå