Gå til innhold

Sony demonstrerer Blu-ray på bærbar

Anbefalte innlegg

Ja, hvorfor betale 7000,- når man får akkurat det samme til 3000,-

6126658[/snapback]

Den koster 6000 og du får ikke det samme, et par piksler bedre grafikk og to orginale kontrollere. :hrm:

Edit: Merker du ironi

6126868[/snapback]

Merker ikke ironi. Regner med du antyder at jeg er en 360-fanboy, noe som er ukjent for meg. Jeg forholder meg til fakta og tar utgangspunkt i det. Kan Sony levere det som jeg vil, og levere det bedre en MS bytter jeg tvert konsoll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Journalisten med scoopet virker litt useriøs, samme journalist som på FOX News påsto at dualsided HD-DVD, hadde bare 30 GB istedenfor 45-50.

Her er forøvrig oppfølgende artikkell etter at han har blitt kontaktet av Sony, og fortalt om at det var to maskiner der:

http://gearlog.com/blogs/gearlog/archive/2...5/17/11993.aspx

Med 'apples-to-apples' comparison, tror jeg han mener at dem tar bort reklamen og lignende, slik at filmene starter samtidig.

Men man kan jo alltids regne med at siden det er Sony så er det phony, som det stod på digg.

Ikke så lett å se forskjellen på jpg-bilde, men i.flg. journalisten på notebookreviews, står det at høyre laptopen viste bedre bilde.

Hvis jeg hadde vært journalist, så hadde jeg ihvertfall prøvd å sjekke den andre maskinen også, før jeg tok sjangsen på noe slikt, med tanke på rettsystem o.l..

Lenke til kommentar
Har du ikke hørt om merkevareidentitet? Mange som sverger til merker.. enten det til bilmerker, kameramerker eller elektronikkmerker. Kan være ganske dumt og naivt av og til, men det er fullt lov og ikke uvanlig .

6128245[/snapback]

Klart det er lov, men det er ikke mindre patetisk av den grunn. Å eie et produkt er ikke det samme som å støtte et fotballag. Jeg mistenker fanboys for å ha såpass lite å fare med at de er nødt til å bruke et eller flere kjente merkenavn for å bygge opp personligheten sin, eller så er de for unge/fattige til å ha anledning til å eie mer enn en konsoll, og er sykelig opptatt av å rettferdiggjøre valget sitt.

Lenke til kommentar
Har du ikke hørt om merkevareidentitet? Mange som sverger til merker.. enten det til bilmerker, kameramerker eller elektronikkmerker. Kan være ganske dumt og naivt av og til, men det er fullt lov og ikke uvanlig .

6128245[/snapback]

Klart det er lov, men det er ikke mindre patetisk av den grunn. Å eie et produkt er ikke det samme som å støtte et fotballag. Jeg mistenker fanboys for å ha såpass lite å fare med at de er nødt til å bruke et eller flere kjente merkenavn for å bygge opp personligheten sin, eller så er de for unge/fattige til å ha anledning til å eie mer enn en konsoll, og er sykelig opptatt av å rettferdiggjøre valget sitt.

6131987[/snapback]

Hvis det er meg du snakker om, så vet jeg merkevarekrigen. Jeg har allerede forhåndsbestilt en Wii og kjøper PS3 på lanseringen.

Lenke til kommentar

6128245[/snapback]

6131987[/snapback]

Enig. Jeg er selv en eier av XBOX 360. Jeg er ikke opptatt av å sverte Sony på noen som helst måte. Men må ærlig innrømme at det er ganske moro nå etter E3 2005, da de skapte sinnsyke forventninger til seg selv, og skuffet som bare juling nå i år. Tingen er den at jeg har ikke noe som helst behov for å rettferdiggjøre mitt valg av konsoll, da jeg føler at XBOX 360 drar sin egen vekt i form av innhold i forhold til pris. Jeg syns ikke 2800 kroner er dyrt for så mye moro som jeg har hatt med xboxen til nå.

Jeg er ikke stinn i gryn, men jeg kan lett legge ut 6-7 høvdinger for å kjøpe meg en PS3 når den kommer. Men jeg for min del ser ikke poenget, de er såpass identiske (PS3 og XBOX 360). Eneste forskjellen er vel Blu-ray. Og jeg synes det blir dumt å kjøpe PS3 for å se BR filmer, akuratt som det er dumt å kjøpe PS2/XBox 1 for å se DVD. Har stand-alone spillere til slikt. Og Microsoft har jo også sagt at hvis BR blir den nye standarden, skal vi som forbrukere ikke se bort ifra at det kommer en ekstern BR spiller til XBOX 360.

Diehard fan-boy'ene som f.eks Avean faller nok under beskrivelsen din Isbilen. Det går nok mye på at de f.eks har hatt PS / Xbox før, og føler en rar tilknytning til merket de har eid før. Jeg derimot er åpen for nye ting. Hvis PS3 virkelig revolusjonerer måten vi spiller på, må jeg nok ha meg en jeg også- men sånn så jeg har forstått det, kommer de ikke med noe nytt til bordet. Går sikkert en del på økonomi også, som du sier.

Bra innlegg Isbilen.

Veldig bra poeng Isbilen, likte innlegget ditt.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...