Gå til innhold

Gaming PC til rundt 12-13 tusen

Anbefalte innlegg

Militæret kan fort bli kjedelig og mulighetene er store for å kjøpe seg en laptop, men økonomien skranter ganske heftig når man er her også, og dermed har jeg ikke råd til spesielt mer enn 13.000kr for en laptop.

Kriterer:

Maskinen skal kunne brukes til å spille World of Warcraft, og ikke minst klare å overleve noen lange timer på vakt med filmtitting uten å bråke som et uvær eller bli så varm at den blir ett med bordet. Hadde ikke gjort noe hvis den også hadde klart å kjøre Oblivion også, men det er overlevelig om den ikke klarer det helt 100%, krever tross alt ganske mye.

PRI:

Grafikkort

Prosessor

HD som ikke er altfor treg. (7200 rpm hadde ikke gjort noe, trenger ikke SÅ stor plass)

Ram(DDR-2) er nødvendig, men kan kjøpes ved senere anledning. (håper da ikke det er altfor stress å putte inn i en lappy)

På forhånd, takk for eventuelle tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke ille den maskinen, nei. Eneste ulempen med den som jeg ser, er 4200 rpm hd, men har det virkelig så mye å si på spilling? Det er vel mer slit hvis man skal overføre mye filer osv?

Eventuelt er det mye stress å bytte HD senere på en lappy?

Lenke til kommentar

Takk for tipset Kvase, men jeg tror Asus A6Ja er bedre egnet til spilling pga GeForce Go 7400 ikke er særs bra... selv om Cinet maskinen løste problemet med raskere HD ^_^

Uansett så blir det et vanskelig valg til sist.

Lenke til kommentar

ASUS A6Ja er et godt valg til spilling. Godt grafikkort i forhold til Cinet maskinen, og til normalt bruk er det kansje 1 - 2 sec forskjell på div programmer og spill. Dessuten er det ikke noe problem og bytte harddisk på en laptop, de sitter som regel under et eget lokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...