Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

13-tommers MacBook lansert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

boot camp ser ut til å være en bios "emulator" for EFIen apple bruker til å boote, og ett partisjoneringsprogram/script for å frigjøre plass for windows eller lignende...

men dette er bare gjetninger fra min side, jeg har ikke testet det selv (eier ikke mac).

Lenke til kommentar
boot camp ser ut til å være en bios "emulator" for EFIen apple bruker til å boote, og ett partisjoneringsprogram/script for å frigjøre plass for windows eller lignende...

men dette er bare gjetninger fra min side, jeg har ikke testet det selv (eier ikke mac).

6129836[/snapback]

Godt tippet dette, i tillegg brennes en cd med drivere for diverse komponenter, men jeg er ikke sikker på om det er driver til webkameraet. Kanskje det kommer når BootCamp går ut av beta?

Forøvrig, så går det endelig an å bytte harddisken lett på denne maskinen. Ikke nødvendig å bruke 1-2 timer på å plukke hele maskinen fra hverandre som man måtte på den gamle.

Lenke til kommentar
eneste som mangler er vel en mxm modul for grafikk, og mulighet for å bytte cpu...

6130517[/snapback]

MacBook er vel egentlig ikke noen ytelsesmaskin. Det fremstår som en "budsjett"-mac. Men er enig i at Intel grafikk var litt i tynneste laget på disse.

Lenke til kommentar

Likte veldig godt at de har laget en bredere trackpad og "fat-finger-proof" tastatur. Nå liker jeg jo også tastaturet på PowerBook'en veldig godt og, så tror ikke denne er noe værre. Men likte ikke at det var så mye plast rundt skjermen. Så litt klønete ut.

Lenke til kommentar
fordi dem håper å lure folk til å velge det som ekstrautstyr ved kjøp av maskinen og dermed høyne prisen unødvendig mye på det punktet...

på samme måte som at de enkleste ting er ekstrautstyr på nye biler, med tilhørende prishopp...

6139963[/snapback]

dette er jo DELL et klasse exempel på.

Lenke til kommentar

Eplehuset og forsåvidt. De har jo det meste apple utstyr til samme priser som hos apple.no. Men om man skal ha noe annet så koster det skjorta ++.

Jeg kjøpte jo min PowerBook hos dere til en veldig fin penge. Kjøpte da Minne en annen plass til halve prisen av hva de skulle ha. Og så senere skulle jeg ha digitalt speilrefleks-kamera. Og det kameraet jeg sku ha kosta 5.499,- hos Japanfoto mens hos eplehuset kosta samma pakka 7.190,-.

Lenke til kommentar

Skjermkortet burde vært bedre, prosessoren kunne med fordel vært litt svakere (jeg tenker 1,83GHz Core Duo som toppmodell og f.eks. Core Solo på billigere modeller) slik at man får noe bedre ytelse i spill. Uansett så er ikke dette tenkt som en "spille maskin" så helt forferdelig er det jo ikke. En annen ting er det med denne skjermen... Apple reklamerer jo faktisk med at maskinen "skal taes med overalt" og en glossy skjerm er ikke akkurat veldig brukbar "overalt"... Derfor mener jeg at glossy skjerm burde vært et alternativ slik som det er på MacBook Pro. Uansett så er denne maskinen mye kraftigere en den gamle G4 iBooken og G4 12" PowerBook, til og med på grafikksiden. Derfor vil det jo la seg gjøre å kjøre mindre krevende spill. WoW fungerer ganske greit på en 12" PowerBook, derfor burde ikke denne nye MacBooken ha noen særlige problemer med å kjøre WoW på tross av Intel GMA chippen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...