SwissChesus Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hvor bra funker Bootcamp? Vil Windows XP kjøre like bra som på en pc med tilsvarende specs? Kan du legge inn Linux og Windows på en Mactel? //Swiss Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 boot camp ser ut til å være en bios "emulator" for EFIen apple bruker til å boote, og ett partisjoneringsprogram/script for å frigjøre plass for windows eller lignende... men dette er bare gjetninger fra min side, jeg har ikke testet det selv (eier ikke mac). Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 boot camp ser ut til å være en bios "emulator" for EFIen apple bruker til å boote, og ett partisjoneringsprogram/script for å frigjøre plass for windows eller lignende... men dette er bare gjetninger fra min side, jeg har ikke testet det selv (eier ikke mac). 6129836[/snapback] Godt tippet dette, i tillegg brennes en cd med drivere for diverse komponenter, men jeg er ikke sikker på om det er driver til webkameraet. Kanskje det kommer når BootCamp går ut av beta? Forøvrig, så går det endelig an å bytte harddisken lett på denne maskinen. Ikke nødvendig å bruke 1-2 timer på å plukke hele maskinen fra hverandre som man måtte på den gamle. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 eneste som mangler er vel en mxm modul for grafikk, og mulighet for å bytte cpu... Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 eneste som mangler er vel en mxm modul for grafikk, og mulighet for å bytte cpu... 6130517[/snapback] MacBook er vel egentlig ikke noen ytelsesmaskin. Det fremstår som en "budsjett"-mac. Men er enig i at Intel grafikk var litt i tynneste laget på disse. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Damn ars har en test. http://arstechnica.com/reviews/hardware/macbook.ars Der står vel egentlig alt du trenger å vite. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Likte veldig godt at de har laget en bredere trackpad og "fat-finger-proof" tastatur. Nå liker jeg jo også tastaturet på PowerBook'en veldig godt og, så tror ikke denne er noe værre. Men likte ikke at det var så mye plast rundt skjermen. Så litt klønete ut. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Her er omtrent samme maskinen som macbook, bare i Asus sin pc-versjon: http://www.psdata.no/ps.asp?it=128852&mlevel=180204 6121990[/snapback] er ikke så rart, er Asus som produserer Apple sine bærbare .. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg skjønner ikke forfor Apple (og andre pc produsenter) ikke begynner å sette inn mer ram i maskinene. Ram må jo være den komponenten som hever systemytelsen mest i forhold til pris. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 fordi dem håper å lure folk til å velge det som ekstrautstyr ved kjøp av maskinen og dermed høyne prisen unødvendig mye på det punktet... på samme måte som at de enkleste ting er ekstrautstyr på nye biler, med tilhørende prishopp... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 fordi dem håper å lure folk til å velge det som ekstrautstyr ved kjøp av maskinen og dermed høyne prisen unødvendig mye på det punktet... på samme måte som at de enkleste ting er ekstrautstyr på nye biler, med tilhørende prishopp... 6139963[/snapback] dette er jo DELL et klasse exempel på. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Eplehuset og forsåvidt. De har jo det meste apple utstyr til samme priser som hos apple.no. Men om man skal ha noe annet så koster det skjorta ++. Jeg kjøpte jo min PowerBook hos dere til en veldig fin penge. Kjøpte da Minne en annen plass til halve prisen av hva de skulle ha. Og så senere skulle jeg ha digitalt speilrefleks-kamera. Og det kameraet jeg sku ha kosta 5.499,- hos Japanfoto mens hos eplehuset kosta samma pakka 7.190,-. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 er det rart en bygger sjøl? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 er det rart en bygger sjøl? 6142265[/snapback] ...hvis det er snakk om mac fremdeles, så ja... Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) er det rart en bygger sjøl? 6142265[/snapback] Det er ofte billigere å kjøpe en billig pakke pc og så oppgraddere ram og harddisk og litt slikt. Endret 21. mai 2006 av JonT Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 heh, mulig det. men jeg sprer gjerne kostnadene utover ved å ta med visse komponenter over mellom oppgraderinger. slik som brenner og hardisker... Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Skjermkortet burde vært bedre, prosessoren kunne med fordel vært litt svakere (jeg tenker 1,83GHz Core Duo som toppmodell og f.eks. Core Solo på billigere modeller) slik at man får noe bedre ytelse i spill. Uansett så er ikke dette tenkt som en "spille maskin" så helt forferdelig er det jo ikke. En annen ting er det med denne skjermen... Apple reklamerer jo faktisk med at maskinen "skal taes med overalt" og en glossy skjerm er ikke akkurat veldig brukbar "overalt"... Derfor mener jeg at glossy skjerm burde vært et alternativ slik som det er på MacBook Pro. Uansett så er denne maskinen mye kraftigere en den gamle G4 iBooken og G4 12" PowerBook, til og med på grafikksiden. Derfor vil det jo la seg gjøre å kjøre mindre krevende spill. WoW fungerer ganske greit på en 12" PowerBook, derfor burde ikke denne nye MacBooken ha noen særlige problemer med å kjøre WoW på tross av Intel GMA chippen... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 ser av dette her at mac har noen fantastiske egenskaper.SmackBook Pro. http://www.digitalworld.no/260506140904_smackbook_pro.cfm ta en titt på videoen der så forstår dere mmmm Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 ser av dette her at mac har noen fantastiske egenskaper.SmackBook Pro. http://www.digitalworld.no/260506140904_smackbook_pro.cfm ta en titt på videoen der så forstår dere mmmm 6192868[/snapback] måtte jo vært lettere og ha en tast når man bytter skjerm bilde? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Nei, vanskeligere å treffe tastene. Nå trenger man bare dytte litt borti maskina. Har selv installert dette på min iBook, og det er fett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå