Gå til innhold

13-tommers MacBook lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
komplett og psdata er ikke noen produsenter. uansett, disse maskinene er hederlige unntak (de har vel alle samme ramma, som er laget av msi). Standarden er at de små bærbare aldri befinner seg i budsjettklassen og sjelden i mellomklassen også

6119505[/snapback]

Sa aldri at PSData og Komplett lagde pc-ene selv da. Bare nevnte at Komplett sine selvbygger pc-er ligger i samme prisklasse. Vurderer selv en ultraportabel og vil mest sannsylig gå for MSI Notebook 270 fremfor Apple sin ultraportable.

 

//Swiss

Endret av SwissChesus
Lenke til kommentar

Kjipt jeg kjøpte en 12" PowerBook for ca. et år siden. Den maskina holder mer enn nok en dag i dag, ellers så hadde den sorte MacBook'en der sett veeeldig fristende ut. Veldig glad for at Apple fortsetter å opprettholde virkelig små bærbare maskiner :) Keep it up :)

Lenke til kommentar
De eneste bruksområdene for widescreen utenom film som jeg kommer på i farta er regneark og videoredigering. Siden det er lettere å rulle vertikalt enn horisontalt i regneark så er det en fordel å ha god oppløsning i bredden. Videoredigering trenger en lang horisontal tidslinje, forhåndsvisning kan gjerne gjøres på en ekstern skjerm.

 

Men i tekstbehandlere, PDF-lesere, nettsider osv så er det en fordel med stor høyde, gjerne mer høyde enn bredde faktisk. For presentasjoner er ofte 4:3 å foretrekke.

6119566[/snapback]

Smak og behag... Liker veldig godt å sidestille to dokumenter på en widescreen jeg da :)

Lenke til kommentar

Hyggelig priset bærbar mac = 10.000 kr

Hyggelig priset bærbar pc = 5.000 kr

 

Så må du gjerne ut med noen kroner for å få oppgradert til passelig maskinkraft.

8.000 kr for en grei pc, og 13.000 kr for en grei mac :)

Kunne vært moro å hatt en mac, men det er jo alt for dyrt.

Lenke til kommentar
Hyggelig priset bærbar mac = 10.000 kr

Hyggelig priset bærbar pc = 5.000 kr

 

Så må du gjerne ut med noen kroner for å få oppgradert til passelig maskinkraft.

8.000 kr for en grei pc, og 13.000 kr for en grei mac :)

Kunne vært moro å hatt en mac, men det er jo alt for dyrt.

6120363[/snapback]

Gi meg et eksempel på en like kjapp og liten PC til samme prisen da!

Lenke til kommentar
Hyggelig priset bærbar mac = 10.000 kr

Hyggelig priset bærbar pc = 5.000 kr

 

Så må du gjerne ut med noen kroner for å få oppgradert til passelig maskinkraft.

8.000 kr for en grei pc, og 13.000 kr for en grei mac :)

Kunne vært moro å hatt en mac, men det er jo alt for dyrt.

6120363[/snapback]

Gi meg et eksempel på en like kjapp og liten PC til samme prisen da!

6120473[/snapback]

 

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10201

Konfigurer den med en raskere Turion og 1 gig ram og du er på ca 10.000.

 

//Swiss

Lenke til kommentar
Smak og behag... Liker veldig godt å sidestille to dokumenter på en widescreen jeg da  :)

6120077[/snapback]

Ja, smak og behag selvfølgelig :)

 

På 1920x1200 skjønner jeg det godt, hvis det er det du har, men på 1280x800 må det vel bli veldig smått?

6120114[/snapback]

Har 1680x1050 :cool: Blir nok smått på 1200x800 ja, det skal jeg være enig i.
Lenke til kommentar
Hyggelig priset bærbar mac = 10.000 kr

Hyggelig priset bærbar pc = 5.000 kr

 

Så må du gjerne ut med noen kroner for å få oppgradert til passelig maskinkraft.

8.000 kr for en grei pc, og 13.000 kr for en grei mac :)

Kunne vært moro å hatt en mac, men det er jo alt for dyrt.

6120363[/snapback]

Gi meg et eksempel på en like kjapp og liten PC til samme prisen da!

6120473[/snapback]

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10201

Konfigurer den med en raskere Turion og 1 gig ram og du er på ca 10.000.

6120563[/snapback]

Men du har fortsatt ikke dual-core da, så vidt jeg har fått med meg har alle macbookene dual core... Og bo1e, 5000 kroner for en tilsvarende maskin? Hvor?
Lenke til kommentar

Bestillte ein slik ein til kåno i går. Har kikka litt rundt på bærbare og ein Dell Inspiron 640m koster faktisk 500kr meir med samme cpu, ram, hdd, gpu, osv ... og da med windows. Følger jo med ein del fleire program med OSX. Og så er den jo så tynn og fin :-)

Lenke til kommentar
arg  synd ikke kunne  spander bedre skjermkort :(

6118848[/snapback]

...og 2 "muse" knapper.

6118851[/snapback]

Trenger du to knapper, kan du jo bare koble til mus via USB.

6119050[/snapback]

Eller åpne systemvalg og velge at et klikk når du har to fingre på trackpaden teller som høyreklikk ;)

Lenke til kommentar
Enig, jeg synes det er tullete å lage en PC som er rettet inn mot kontorbruk med widescreen. En ting kontorbrukere trenger er jo oppløsning i høyden og ikke så mye i bredden. Et A4-ark er f.eks langt høyere enn det er bredt. 800 pixler i høyden synes jeg er alt for lite (Selv 1024 synes jeg er i minste laget), men bredden har mer enn nok pixler (1280).

6119566[/snapback]

Har du ikke en skjerm du kan vri 90 grader da? Syns det funker som bare det men Acrobat Reader. Det er litt vanskelig med en vanlig bærbar selvsagt, men på tablet ville det funket bra i fullscreen.

 

Ellers: Digger den nye boken, men er spent på om det er krok eller magnet på lokket.

Lenke til kommentar
Enig, jeg synes det er tullete å lage en PC som er rettet inn mot kontorbruk med widescreen. En ting kontorbrukere trenger er jo oppløsning i høyden og ikke så mye i bredden. Et A4-ark er f.eks langt høyere enn det er bredt. 800 pixler i høyden synes jeg er alt for lite (Selv 1024 synes jeg er i minste laget), men bredden har mer enn nok pixler (1280).

6119566[/snapback]

Har du ikke en skjerm du kan vri 90 grader da? Syns det funker som bare det men Acrobat Reader. Det er litt vanskelig med en vanlig bærbar selvsagt, men på tablet ville det funket bra i fullscreen.

6120747[/snapback]

Jupp, det har jeg :) Bruker å vri skjermen om jeg skal jobbe mye med tekstbehandler. Men som du sier: Det blir vanskelig med bærbare PC'er. Jeg undrer meg fortsatt over hvorfor trenden med widescreen på bærbare har blitt så sterk at nesten alle bærbare har det nå. Tastaturbredden er et godt argument, men nå får man jo et fullt tastatur i 100% størrelse inn på en PC som er 30cm bred. Typisk for PC'er med 14" og opp 4:3-skjerm og PC'er med 12" og opp 16:10-skjerm. PC'er med større skjermer har ofte mye tomrom på sidene av tastaturet.

Lenke til kommentar
Hyggelig priset bærbar mac = 10.000 kr

Hyggelig priset bærbar pc = 5.000 kr

 

Så må du gjerne ut med noen kroner for å få oppgradert til passelig maskinkraft.

8.000 kr for en grei pc, og 13.000 kr for en grei mac :)

Kunne vært moro å hatt en mac, men det er jo alt for dyrt.

6120363[/snapback]

Gi meg et eksempel på en like kjapp og liten PC til samme prisen da!

6120473[/snapback]

 

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10201

Konfigurer den med en raskere Turion og 1 gig ram og du er på ca 10.000.

 

//Swiss

6120563[/snapback]

Dårlig eksempel.. Om du velger Intelversjonen som jo har samme prosessor så ser du at komplett sin noname er dyrere selv med dårligere spec! Og da uten innebygd webcam og fjernkontroll.

Lenke til kommentar
Hyggelig priset bærbar mac = 10.000 kr

Hyggelig priset bærbar pc = 5.000 kr

 

Så må du gjerne ut med noen kroner for å få oppgradert til passelig maskinkraft.

8.000 kr for en grei pc, og 13.000 kr for en grei mac :)

Kunne vært moro å hatt en mac, men det er jo alt for dyrt.

6120363[/snapback]

 

hvis du finner en windows laptop med WXGA skjerm, innebygd webcam, Core Duo 1.83 og 60GB disk eller mere til 5000 er du flink ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...