Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Elektrisk støt fra anlegget!

Anbefalte innlegg

Hei. Har kobla anlegget som den skal. Har strekket jord kabel fra forsterker'n til karoseriet på bil. Og hele tida når jeg tar på døra så får jeg en liten (faen ikke liten) strøm i meg. Og det skjer bestandig. Jeg begynner å bli redd av bilen min :ermm:

Hehe. Noen som vet hva kan være årsaken til dette?

mvh. takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det trenger nødvendigvis ikke være anlegget, hadde en bil som var uten anlegg som ga støt omtrent en bare så på den..

6118062[/snapback]

hahaha! Men jeg har aldri fått støt i meg før jeg monterte anlegg.

:( det begynner å bli veldig irriterende.

Lenke til kommentar
statisk elektrisitet? :)

Dum som jeg er har jeg hatt bilen og annlegget på mens jeg strammet skruen til strømkabelen, kom en ganske fin gnist, men fikk ikke støt  :thumbup:

6118134[/snapback]

Du må aldri gjør noe mens du har strømmen PÅ! Det er den første regel vi har lært på elektrofag skole. :)

Men det er vell ikke det vi snakker om her...

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

En kompis av meg sa at at jeg kan bare feste jord til sjassi og la den henge der på asfalten... Er det en god ide? :hmm:

Eller det er bare å holde døren mens du går ut av bilen...men tror ikke at veninna mi skal husk alt dette - hold her hold der... :mrgreen:

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

Skal funke om du henger ei reim fra chassiset som slenger nedi veien ja.

Ellers er det et hett tips når du skal ut av bilen å først ta tak i øverkanten av døra eller annet sted der du er i kontakt med metallet. Deretter setter du føttene i bakken og slippe ikke før du ha kommet deg helt ut av bilen :)

Lenke til kommentar
Skal funke om du henger ei reim fra chassiset som slenger nedi veien ja.

Ellers er det et hett tips når du skal ut av bilen å først ta tak i øverkanten av døra eller annet sted der du er i kontakt med metallet. Deretter setter du føttene i bakken og slippe ikke før du ha kommet deg helt ut av bilen :)

6130078[/snapback]

Da prøver jeg på det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...