Leasch Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hei. Har kobla anlegget som den skal. Har strekket jord kabel fra forsterker'n til karoseriet på bil. Og hele tida når jeg tar på døra så får jeg en liten (faen ikke liten) strøm i meg. Og det skjer bestandig. Jeg begynner å bli redd av bilen min Hehe. Noen som vet hva kan være årsaken til dette? mvh. takk Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Det trenger nødvendigvis ikke være anlegget, hadde en bil som var uten anlegg som ga støt omtrent en bare så på den.. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Det trenger nødvendigvis ikke være anlegget, hadde en bil som var uten anlegg som ga støt omtrent en bare så på den.. 6118062[/snapback] hahaha! Men jeg har aldri fått støt i meg før jeg monterte anlegg. det begynner å bli veldig irriterende. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 statisk elektrisitet? Dum som jeg er har jeg hatt bilen og annlegget på mens jeg strammet skruen til strømkabelen, kom en ganske fin gnist, men fikk ikke støt Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) statisk elektrisitet? Dum som jeg er har jeg hatt bilen og annlegget på mens jeg strammet skruen til strømkabelen, kom en ganske fin gnist, men fikk ikke støt 6118134[/snapback] Du må aldri gjør noe mens du har strømmen PÅ! Det er den første regel vi har lært på elektrofag skole. Men det er vell ikke det vi snakker om her... Endret 16. mai 2006 av Leasch Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118565 Sjekk her du.. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118565 Sjekk her du.. 6123440[/snapback] Takk. Har lest gjennom hele tråden. Den var ganske morsom kan jeg si! :!: Og da vet jeg at det er ikke bare meg som har en slik problem. Men har et spm. til - kan bilen eksplodere pga. statisk elektrisitet når jeg fyller tanken? Er den så farlig? Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Neida.. hehe.. Skal nok en del mer til. Tanken din er rimelig tett, og det er bare der du tar på bilen det blir statisk elektrisitet. Så du trenger ikke å være redd for mer enn litt vondt i fingertuppene Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jernstang under bilen for og jorde den :!: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Eg får støt stort sett kva gang eg går ut av bilen, går ut frå at det er statisk og ikkje jordfeil. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) En kompis av meg sa at at jeg kan bare feste jord til sjassi og la den henge der på asfalten... Er det en god ide? Eller det er bare å holde døren mens du går ut av bilen...men tror ikke at veninna mi skal husk alt dette - hold her hold der... Endret 18. mai 2006 av Leasch Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Skal funke om du henger ei reim fra chassiset som slenger nedi veien ja. Ellers er det et hett tips når du skal ut av bilen å først ta tak i øverkanten av døra eller annet sted der du er i kontakt med metallet. Deretter setter du føttene i bakken og slippe ikke før du ha kommet deg helt ut av bilen Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Skal funke om du henger ei reim fra chassiset som slenger nedi veien ja.Ellers er det et hett tips når du skal ut av bilen å først ta tak i øverkanten av døra eller annet sted der du er i kontakt med metallet. Deretter setter du føttene i bakken og slippe ikke før du ha kommet deg helt ut av bilen 6130078[/snapback] Da prøver jeg på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå