CaSh Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hei, jeg er egentlig litt newbie når det gjelder overklokking. Jeg hadde en PIII 450 og for å overklokke denne, trengte jeg kun å dra til bios og endre instillinger der. Men når det gjelder min XP 2000+ så bare jeg endrer noen få mhz så etter reebote så sier hovedkortet (en dame som prater) (Har Asus A7v333 hovedkort) at jeg har overklokket, og booting vil derfor bli stoppet. Hva gjør jeg feil? Er det en jumper jeg må flytte i hovedkortet slik at man får lov til å endre denne verdien? Jeg får kanskje også si at jeg har stabilt 30 grader, til og med under tøff kjøring. Bruker SpeedFan for å sjekke temp. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg kan fint stille på fsben i mitt HK (Asus A7V333-R). Har vært oppe på 142MHz, men etter det mener jeg å huske at den ikke ville mer pga. for høy bus på PCI/AGP slottene.. :sad: Hvor mye kan du stille da? Har du "billig-minne" som kanskje ikke liker å bli klokket så mye?... Mvh. Dinsg Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 øk vcore og hvis du kan vmem osv osv Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Nei, jeg har prøvd å overklokke 50 mhz til og med, men den vil bare ikke. Nei jeg har ikke billig minne. Jeg har PC2700 RAM også, som er på 333mhz frontsize bus. jeg husker ikke helt merke. Men det er ikke av de billigste merkene. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 14:28, skrev normal:øk vcore og hvis du kan vmem osv osv Dette sier meg ingenting. Kan du presisere litt mer? Hva er vcore og vmem? Og hvor kan jeg øke disse? Lenke til kommentar
Dings Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 vcore og vmem er volten som går til CPU og minne. Du kan sette opp disse i bios. Husker ikke helt hvor, men det skulle ikke være alt for vanskelig å finne. Bare husk på at mer volt som oftest resulterer i mer varme..Pass på tempen.. :wink: Mvh. Dings Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Ok, kan prøve. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå